1000x Terraces & Floodlights

P1120579

Vandaag is een historische dag, want amper drie maanden nadat Terraces & Floodlights in de verkoop ging, heb ik duizend exemplaren verkocht. Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat dit me verbaast. Ik had namelijk gehoopt rond deze tijd er een stuk of 600 te hebben verkocht en aan het eind van het seizoen op de 750 verkopen te zitten. Het is echt een overweldigd succes geworden. Ben ik nu uitverkocht? Nee, ik heb er nog een paar. Er zijn namelijk 1100 exemplaren gedrukt. Daarvan heb ik er zo’n 40 weggegeven, zijn er een aantal onverkoopbaar doordat UPS met die dozen heeft gegooid en wil ik er zelfs nog een stuk of 25 houden. Een snelle rekensoms leert dat er dus nog een stuk of 30 te koop zijn en dat kan nog altijd hier. Daarna zal het boek nog te koop zijn als tweedehands bij bol.com. Daar stond hij afgelopen week al voor 39,95, de afzetters. Deel 2 staat nog altijd gepland voor mei 2015, de dag van de FA Cup Final.

5 Reacties op “1000x Terraces & Floodlights

  1. Komt er eventueel een herdruk, of ook in 2015?

  2. Mijn exemplaar zal ik koesteren. Die komt nooit te koop!

  3. Ik vind het een erg leuk boek, van wat ik er so far van heb meegekregen. Want ja, druk, druk, druk..
    Volgende week naar Londen, ‘Brentford we komen’, lees ik de rest, in de ijzeren vogel.

    Benieuwd naar het vervolg.
    En de nog te maken fotoverslagen!

  4. Ik heb ‘m gisteren in ontvangst genomen en kijk er naar uit elk hoofdstuk heel aandachtig te lezen. (ik had het boek naar mijn familie’s adres laten posten gezien zij een eigen postbus hebben. Een week nadien zijn ze langsgeweest en hebben ze het boek meteen meegebracht)

    Inderdaad, dit is een zeldzaamheid om in bezit te hebben, vergeleken met die beperkte oplage single CD’s die nadien nooit meer herdrukt worden. Dus een boek om te koesteren. Erg dat sommige malafide mensen nu al tegen dubbele prijs tweedehands verkopen terwijl dit boek voetbal en voetbalfans zou moeten vieren. Maar lat dat de pret niet bederven, want dat weegt totaal niet op tegen het feit dat je je vooropgestelde doel ruim overtroffen hebt.

    Heel dikke proficiat, Joris!!

    PS: ga je een exemplaar deponeren in de nationale bibliotheek? Ik weet niet hoe het zit in Nederland maar bij ons in België komt van elk gepubliceerd boek een exemplaar in de Nationale Bib. Die hebben een enorme kelder waar boeken bewaard worden, die kelder heeft aangepaste temperatuur en vochtigheidsgraad om de boeken zo optimaal mogelijk te bewaren. Het is als auteur vermoed ik toch leuk om te beseffen dat mensen binnen 200 jaar nog altijd je verhalen kunnen lezen omdat een exemplaar in perfecte staat werd bewaard al die tijd?
    (ik schrijf poëzie maar publiceer niet, ik lees voor op het podium eerder dan publiceren. Dus met de regels van gepubliceerde werken heb ik geen ervaring, en Nederland heeft misschien andere regels dan BE. Maar ik denk dat elke auteur stiekem trots is als hij iets kan creëren dat voor minstens honderden jaren bewaard wordt ; je creatie wordt als het ware een stukje erfgoed)

    Stel je voor dat een reeks bankroeten, fusies, nieuw gevormde clubs die plots pijlsnel de hiërarchie in klimmen, terwijl grootheden binnen enkele jaren plots in elkaar storten … en zo het Engelse voetballandschap totaal veranderen. Stel je dan voor dat binnen een 150 jaar iemand het boek leest in de nationale bibliotheek en leest over clubs die nu groot zijn maar in zijn tijdperk bijna onbekend zijn geworden … Op die manier houd je eigenlijk niet enkel je boek in bescherming, maar hou je ook de herinnering aan die clubs levendig die je hebt beschreven (ongeacht wat de toekomst brengt voor die clubs). Heerlijk toch? 🙂

Plaats een reactie