West of Scotland trip

Leve de tv-mannetjes. Dankzij hun verschuivingen is het mogelijk om eind januari drie leuke wedstrijden te zien, waaronder duels in mijn twee favoriete stadions van Schotland. Het fijne is dat ze alle drie in het westen van Schotland zijn, dus weinig reizen. De trip begint in Ayr, de verrassend bovenaan staat in de Schotse Championship, en gaat via Greenock Morton (samen met The Oval het mooiste stadion ter wereld) naar St. Mirren.

25/01: Ayr United v Dundee United (19:45)

Wat is er mooier dan op een vrijdagavond in januari te bevriezen op een onoverdekte staantribune in Schotland? Weinig. Op Somerset Park heb je de kans. Het is een van de mooiste stadions van Schotland en deze wedstrijd is een absolute topper in de Championship. Ik verwacht dus redelijk wat volk. Somerset Park is al geweldig, maar met de lichtmasten aan is het nog net wat magischer. Daarnaast is de stad ook zeker de moeite waard. Een klassiek Britse seaside resort, dus de liefhebber van treurigheid komt ook aan z’n trekken.

26/01: Greenock Morton v Dunfermline Athletic (15:00)

Als mij de vraag wordt gesteld wat het mooiste stadion ter wereld is, zit ik vaak in dubio. Het ligt een beetje aan mijn stemming. De ene keer kies ik voor The Oval van Glentoran, de andere keer voor Cappielow Park van Greenock Morton. Het zijn in ieder geval allebei heerlijke grounds voor liefhebbers van oude meek. Veel staanplaatsen, heerlijke pie’s en authentiek hoofball. Tegenstander Dunfermline heeft redelijk wat supporters, dus ik verwacht dat de Wee Dublin End ook wordt opengegooid voor deze wedstrijd. Daarnaast mag een pint in het vuige drankhol The Norseman ook niet ontbreken.

27/01: St. Mirren v Hibernian (13:30)

Om twee van zulke geweldige stadions nog meer te waarderen, gaan we zondag naar St. Mirren. Een saaiere LEGO-bak is niet snel te vinden. Maar voetbal is natuurlijk meer dan stadions alleen. Met Hibs komt er een leuk team met fanatieke support op bezoek en in Paisley zijn veel obscure kroegen te vinden. Voor de cultuurliefhebber is er ook nog eens een abdij om te vincken.

De trip kost 200 euro. Wat hoort er allemaal bij?

* Tickets voor Ayr United v Dundee United, Greenock Morton v Dunfermline Athletic en St. Mirren v Hibernian

* Vervoer van Glasgow naar Ayr, Greenock en Paisley

* Zeer professionele begeleidingvan @doingthe116

* De befaamde DT116-voetbalquiz

* Rondleidingen bij Ayr United en Greenock Morton

Wat hoort niet bij de trip:

Vlucht en hotel moet je zelf regelen, al kan ik wel tips geven natuurlijk en kunnen we gezamenlijk wat boeken zodra ik weet hoeveel mensen meegaan.

Heb je interesse om mee te gaan? Stuur dan een mail naar doingthe116@hotmail.com

2 Reacties op “West of Scotland trip

  1. William van Holsteijn

    Hier baal ik enorm van want ik ben ook van het plannen en laat ik nu net op dat tijdstip op Cuba zitten. Ook niet vervelend, maar Cappielow en Somerset Park in één weekend met wedstrijd vincken is de top. St Mirren heb ik al gezien en dat is niet veel, maar ik vind het enorm balen dat ik deze trip (eigenlijk wederom) aan mij voorbij moet laten gaan. Helaas!

  2. Maar Cuba is ook tof 🙂

Plaats een reactie