Dagelijks archief: augustus 20, 2013

The Ninety-Two Club: The Happy Wanderers

The Ninety-Two Club

Als ik Port Vale heb bezocht, heb ik alle 92 clubs in de vier hoogste divisie gezien. Persoonlijk vind ik dat wel mooi. Als ik MotD en de FLS kijk, heb ik alle clubs die voorbij komen een keertje aan het werk gezien. Gisteren had ik het al over Gordon Pearce, de Bristol Rovers-fan die in 1965 de eerste persoon was die de ’92’ volbracht. Feethams, het verdwenen stadion van Darlington, was zijn laatste vinck. In de jaren erop deden nog meer man dat, maar meer dan tien waren het niet. In 1977 waren er twee fans van Colchester United die bij Bristol City hun ’92ste’ deden. Er kwam veel aandacht in de lokale pers voor dit feit en Pearce besloot daarop een club op te richten voor mensen die de ’92’ hadden gedaan. De club kreeg de originele naam: The Ninety-Two Club.

Lees verder