Dagelijks archief: januari 24, 2013

Sir Vinckalot Day

Pompey 1

Jaja, het is weer 24 januari oftewel Sir Vinckalot Day. Op deze datum, in 2004, vinckte ik Portsmouth v Scunthorpe. Dat was mijn allereerste Engelse wedstrijd die ik bezocht. Nu negen jaar later heb ik 230 wedstrijden aan de overkant gezien. Ik wil niet weten wat dat allemaal heeft gekost bij elkaar, maar ik denk dat ik daar een mooie auto voor had kunnen kopen. Aan de andere kant zijn de herinneringen me veel meer waard dan zo’n wagen, dus het is een goede keuze geweest. Er staat ook alweer zoveel leuks in de planning tot de volgende Sir Vinckalot Day: Brentford v Chelsea, (heel misschien) eindelijk Cowdenbeath, Raith v Celtic, Stranraer v Queen of the South, Spurs v Arsenal, de Dundee derby op Tannadice, bezoekjes aan de non-League pareltjes van Stamford, Whitstable en Worcester, Engeland v Schotland, een re-revisit aan Pompey, mijn 92ste bij Port Vale en ongetwijfeld nog meer leuks. Wat kan het leven toch mooi zijn. Daarom: Happy Sir Vinckalot Day.