Intro Dundee v Kilmarnock

Er zijn in Schotland veel clubs waar ik een zwak voor heb. Behalve Celtic, check ik ook altijd snel de uitslagen van Greenock Morton, Ayr United, Motherwell en Dundee FC. Altijd leuk als die clubs winnen. De eerste drie had ik al een keertje bezocht, maar Dens Park nog niet. Eigenlijk wilde ik hem bewaren voor de derby tegen Dundee United, maar tegen die tijd zit ik waarschijnlijk al in een urn. Vandaar dat ik in januari geen moment twijfelde toen ik op zaterdag de dubbel Dundee & Forfar kon doen. Dens Park bleek geweldig evenals de fans van The Dees. Mooie club waar ik zeker nog een keertje terugkom voor de derby. Tot dan toe moeten jullie het doen met het verslag van Dundee v Kilmarnock en dat lees je hier.

4 Reacties op “Intro Dundee v Kilmarnock

  1. Een terugkerende quizvraag bij mij. Over dicht bij elkaar gelegen stadions.

    • De stadions van MTK Budapest en BKV Elöre liggen nog dichter bij elkaar! Maar ja, dat is dan wel weer op het vaste land 🙂

      Groeten, Stephan

      • En dat is een belangrijke nuance. Britten, hoezeer ik ook met plezier in Noord Ierland heb gewoond, hebben een groot ego als het op sport aankomt en schrijven zichzelf nogal graag records voor die er geen zijn. Arbroath is daar het beste voorbeeld van. In Scandinavië zijn er stadions die nog dichter bij zee liggen, maar toch beweert men op Scottishgroundguide dat het stadion van Arbroath het dichtste bij zee ligt in heel Europa genomen. Niet dus, misschien wel in het UK maar er zijn in Europa stadions dichter bij zee. De 36-0 van Arbroath tegen een team van cricket spelers is al lang verbroken maar dat wil men ook niet inzien want de hoger scores waren zogenaamd in een te amateuristischer liga (en een cupwedstrijd tegen een team dat niet eens uit voetballers bestaat is dan wel serieus te nemen ?!).

        Don’t get me wrong, ik heb twee jaar in Noord Ierland gewoond (en 1 jaar in Eire maar daar ben ik minder enthousiast over, Dublin is in feite een doodsaaie boel) en ik vond Belfast echt geweldig op alle vlakken, zowel qua voetbal, qua artistiek gebeuren, qua historiek, en ik vond de mensen ook zeer aangenaam. Ik ga zeker geen kwaad spreken over de Britten. Maar feiten verdraaien vraagt wel om rechtzetting. Vooral de Engelsen hebben de neiging de rest van Europa even te vergeten en het UK en vooral zichzelf records toe te schrijven die er in feite geen zijn.

        That said, Dundee zal zeker 1 van de zeldzame gevallen zijn met 2 echte stadions in eenzelfde straat ; wie nu uiteindelijk het dichtst bij elkaar ligt is een leuke voor de statistieken maar meer ook niet. Het blijft bijzonder mooi om te zien, economisch zou een groundsharing op termijn verantwoorder zijn maar for the time being is het een mooi zicht. Records zijn leuk voor statistici maar irrelevant tegenover de schoonheid van een mooi stadion.

  2. Wat een geweldige site is dit toch. Mooie verslagen, mooie foto’s. Alles!
    Ook dit verslag weer met veel plezier gelezen. Keep up the good work!!

Plaats een reactie