Dagelijks archief: augustus 26, 2013

Members of the 92 (2004-2013)

92 petje

In de jaren dat ik naar Engeland ga zijn er 107 clubs geweest die tot de 92 hebben behoort. Er kwamen, mede vanwege het nieuwe geld, veel clubs bij die nooit eerder in de Football League speelden. Crawley Town, Fleetwood Town, Burton Albion, Stevenage, Dag & Red en Morecambe zijn nieuwe gezichten, terwijl Newport County, Aldershot en Accrington Stanley (zij het allemaal als doorstart) terugkwamen na vele decennia. Ook Exeter City zag ik terugkomen, evenals Barnet, die afgelopen seizoen ook weer verdwenen uit League Two. Mansfield, Oxford en York zag ik degraderen uit de Football League en weer terugkeren. Achter de clubnaam heb ik de jaren gezet waarin de clubs tijdens mijn queeste tot de ‘92’ behoorden. De schuingedrukte clubs spelen momenteel niet in de League en als ze zwart zijn, bestaan ze helemaal niet meer. Dat lot overkwam Chester City, Darlington en Rushden & Diamonds. Lees verder