Van Middlesbrough naar Millwall

tfvoor

Heel vaak is aan mij gevraagd of ik een tweede Terraces & Floodlights ging schrijven. Dat wilde ik heel graag, maar ik heb lang nagedacht over de vorm. Het makkelijkste was om weer een boek met 40 losse verhalen te maken, maar ik vind dat je jezelf niet steeds moet herhalen. Mijn idee was daarom om met thema’s te werken. Ik wilde mijn boek in drie delen onderverdelen. Het eerste deel moest gaan over de stad Liverpool en omgeving, het tweede over pauperige kustplaatsjes en het derde over ruige Engelse steden. Alle drie onderwerpen die mij persoonlijk erg aanspreken. Scousers, Seasiders en Scallies zou de titel worden. Ik ging naar Cammell Laird v Tranmere en Southport v Tranmere voor het eerste deel, maar merkte al snel dat Merseyside alleen al een boek waard was. Dat komt er dan ook, maar pas in 2018. Dan wordt de oudste club van Liverpool (Everton) 140 jaar en dat is een mooie aanleiding voor een boek over voetbal aan de Mersey.

Maar voordat ik dat boek over Liverpool en Merseyside ga schrijven, verschijnt eerst op 27 mei 2017 het boek “Van Middlesbrough naar Millwall” waarin ik enkele van de rauwste steden in Engeland bezoek. Ik vinck in totaal tacht clubs. Al deze clubs heb ik al eens gezien, maar ditmaal ga ik terug op zoek naar bijzondere verhalen en daarom wil ik er nog eens heen. Zo ben ik benieuwd hoe het is om tijdens een avondwedstrijd in het uitvak bij Millwall te zitten en of midweekse wedstrijden in Stoke inderdaad afzien zijn. Ik heb er veel zin in, want het Engelse voetbal is toch de roots van DT116 en paupersteden spreken mij veel meer aan dan poshe plaatsjes. Ik zal alvast de spanning weghalen en de tien clubs die in het boek komen weggeven. Waarschijnlijk missen jullie Luton Town en Bradford City, maar die clubs kwamen al aan bod in T&F. Vandaag deze tien, die niet in dat boek stonden.

1. Middlesbrough

2. Grimsby Town

3. Barnsley

4. Burnley

5. Wigan Athletic

6. Stoke City

7. Wolverhampton Wanderers

8. Millwall

9 Reacties op “Van Middlesbrough naar Millwall

  1. Heerlijk.. Ik verheug mij er weer op om het te lezen

  2. William van Holsteijn

    Lijkt mij een erg interessant boek te gaan worden, daar ik ook erg aangetrokken word door pauper plaatsen en grounds/stands.
    Had daarom ook iets van Accrington verwacht, ondanks dat die ook in T & F aan bod is geweest

    • Ik wilde per se geen clubs uit T&F doen. Luton en Bradford heb ik met pijn in het hart ook moeten laten schieten. De lastigste keuze was de laatste. Ging tussen Easington Colliery, Tilbury en Scunthorpe United. Het is uiteindelijk Easington geworden.

  3. Kunnen we dit boek al bestellen Joris?

  4. ziet er weer prima uit Joris !! Mocht je nog info nodig hebben over Hull dan hoor ik het graag ! Na 12 bezoekjes aldaar aan het plaatselijke City weet ik er redelijk mijn weg

  5. Ik kijk er naar uit en hoop dat ik weer mee mag naar de boekpresentatie.

  6. Ik kijk er weer naar uit.

Geef een reactie

