AFC Darwen v Silsden 2-2

Darwen 3

AFC Darwen v Silsden 2-2 (NWCFL Premier, Anchor Ground (199), 12-08-2015)

Met Ferdi sprak ik na het uitkomen van de fixtures over Engels voetbal. We maakten een plan voor een lang weekend. Donderdag zou het starten. Ik zocht dus naar een wedstrijd op woensdag, omdat ik in Engeland bleef. Ik slaakte een hoog gilletje toen ik zag dat AFC Darwen thuis speelde. Die club wil ik al lang vincken. Het stadion had ik al wel eens gezien, toen de club nog Darwen FC heette, en dat sprak mij wel aan. AFC Darwen is een doorstart van Darwen FC, een club die in 1870 werd opgericht. Een historische club. The Salmoners (zo genoemd vanwege hun zalmkleurige shirts) waren de eersten die voetballers betaalden. Een schande natuurlijk, volgens de steenrijke kostschoolmannetjes uit Zuid-Engeland. In 1891 werd de club gekozen in de Football League en had een mooie rivaliteit met het naastgelegen Blackburn Rovers. Tegenwoordig speelt de club in de NWCFL, het negende niveau. Op een fijne zomeravond zag ik een leuke wedstrijd in een alleraardigste ground. Een aangename vinck. De hele fotoset vind je weer als je op de wedstrijd klikt.

Darwen 5

Darwen 4

Darwen 1

Darwen 2

Geef een reactie

