Doingthe116: november II

Klik op de foto’s om een vergroting te zien en als je op de wedstrijd klikt, kom je terecht op de hele fotoset.

45

45. Schotland v Engeland 1-3 (Friendly, Celtic Park (49000), 18-11-2014)

Een paar dagen na Schotland v Ierland was het Schotland v Engeland, een vriendschappelijke wedstrijd. Ik was bij de heenwedstrijd op Wembley en deze leek mij ook wel wat. Helaas was het helemaal anders dan Schotland v Ierland. Engeland had veel raar volk meegenomen. Van de feeststemming een paar dagen eerder, waarbij het een groot feest was, was niets meer over. Wedstrijd was ook maar matig. Een onverwachte tegenvaller.

46

46. Hearts v Rangers 2-0 (Championship, Tynecastle (17004), 22-11-2014)

Eindelijk weer eens een thuiswedstrijd waar het echt ergens om ging. Bij winst kon Rangers op 3 punten komen. Hearts won echter terecht en Rangers werd op 9 punten gezet. Voor mij is op deze dag de titel gewonnen. De genadeklap is hier uitgedeeld. Heerlijke sfeer ook.

47

47. Partick Thistle v Aberdeen 0-1 (Premiership, Firhill (4145), 23-11-2014)

Ik had wat bezoek uit Nederland en Partick Thistle was de enige wedstrijd op zondag. Nu kom ik daar graag, dus gingen we naar Glasgow. Het viel mij op dat er heel veel man uit Aberdeen waren, terwijl de wedstrijd op tv was. Redelijk pot voetbal en Firhill blijft altijd mooi om te bezoeken.

48

48. Bo’ness United v Arbroath 0-5 (Scottish Cup, Newtown Park (1769), 29-11-2014)

Naast Linlithgow was Bo’ness de andere club uit de East Juniors die ik graag eens wilde bezoeken. Was er nog nooit van gekomen en ook hier had ik geluk dat ze een thuiswedstrijden lootte in de Scottish Cup, dus veel volk. In de eerste helft was Bo’ness sterker, maar scoren lukte niet. In de tweede helft walste Arbroath er overheen.

49

49. East Stirlingshire v East Fife 1-1 (League Two, Ochilview Park (339), 29-11-2014)

Door de vroege kick-off in Bo’ness, ze hebben daar geen floodlights, kon ik East Stirlingshire eindelijk eens vincken. De club speelt in het stadion van Stenhousemuir sinds ze Firs Park hebben verlaten. Weinig volk en matige wedstrijd. eigenlijk had ik dit niet moeten doen na dat genot bij Bo’ness. Les voor de toekomst.

50

50. Hearts v Celtic 0-4 (Scottish Cup, Tynecastle (12676), 30-11-2014)

Het zat niet meer in de bekertoernooien voor Hearts. Wederom werd Celtic geloot. Na tien minuten kreeg Hearts rood en was de wedstrijd gespeeld. Een enorme schwalbe van Guidetti werd beloond met een penalty en 0-2. Daarna was het verzet gebroken en had het zelfs nog veel meer dan 0-4 kunnen worden. Geen beker voor Hearts dit seizoen.

Geef een reactie

