Doingthe116: september II

Klik op de wedstrijd en je komt bij het hele fotoalbum van de wedstrijd uit.

26

26. Hearts v Cowdenbeath 5-1 (Championship, Tynecastle (15594), 20-09-2014)

Het is heel raar om een club een seizoen lang te volgen. Vaak ging ik vijf minuten voor tijd pas naar het stadion, helemaal anders dan wanneer ik normaal een vinck zet. De thuiswedstrijd was een gewone wedstrijd, maar werd leuk doordat het 5-1 werd. Dat is de magische uitslag voor Hearts-fans vanwege de 5-1 in de bekerfinale tegen Hibs.

 

27

27. Dundee v Dundee United 1-4 (Premiership, Dens Park (11447), 21-09-2014)

Mijn favoriete derby in Schotland is die van Dundee. Gelukkig besloot Sky deze naar de zondag te zetten en ging ik met nog drie Nederlanders naar Dundee. Dens Park is echt altijd genieten. Het mooiste stadion van de Premiership. Helaas verloren de Dees kansloos en was het nooit een echte wedstrijd. Ik hoop ooit Dundee FC deze derby te zien winnen.

28

28. Celtic v Hearts 3-0 (League Cup, Celtic Park (15522), 24-09-2014)

Waar ik hoopte op een mooie loting in de League Cup naar een kleine club werd het Celtic. Kansloos natuurlijk. Het was een vreemde gewaarwording om in het uitvak te zitten op Celtic Park. Verrassend genoeg kon Hearts lang aanhaken, maar nadat bij een 1-0 tussenstand Osman Sow een penalty miste, was het over.

29

29. Auchinleck Talbot v Cumnock Juniors 5-0 (Junior League, Beechwood Park (605), 27-09-2014)

Leve de tv-mannetjes. Ze verwenden mij in de eerste maanden. Hearts v Livingston werd door BBC Alba naar zondag gezet en daardoor kon ik naar dé grootste derby bij de Juniors: Auchinleck Talbot v Cumnock Juniors. Het was inderdaad een mooie. De Buckfast vloeide rijkelijk, maar echt haatdragend was het niet. Daarvoor was The Bot ook te sterk vandaag. Doel is nu om de derby een keer bij Cumnock te zien.

30

30. Hearts v Livingston 5-0 (Championship, Tynecastle (14848), 28-09-2014)

Thuis tegen laagvliegers was Hearts dit seizoen oppermachtig, zo ook deze dag. De 4-1-nederlaag die het jeugdteam leed in Livingston werd even rechtgezet. op de tribune zaten de mensen te hopen op een tegendoelpunt, maar de 5-1 viel helaas niet.

31

31. Altrincham v Macclesfield Town 1-0 (Conference, Moss Lane (1817), 30-09-2014)

Na 17 jaar stond een van de grootste non-League derby’s weer op het programma. De politie vreesde voor rellen en wilde niet dat deze wedstrijd op een zaterdag werd gespeeld, vandaar de dinsdag. Ik wilde er per se bij zijn, dus reed naar Altrincham dat een heel erg leuk stadje is. Ondanks het ongelukkige tijdstip, had Macclesfield nog zo’n 600 man meegenomen. De sfeer was echt heel goed, beter dan ik had verwacht, en erg was volop banter over en weer. Zelfs voor de liefhebbers van #NoPyroNoParty was het feest met diverse flares. Een aanrader deze derby.

Geef een reactie

