Sunderland RCA v Marske United 3-3 (31-03-2015)

Sunderland RCA DSC00785

Rond Pasen voor het eerst in 2015 weer eens gevinckt in Engeland. Ik zal de komende dagen wat foto’s hier plaatsen. Ik trapte af met Tow Law Town, een mythische club die al lang op de lijst stond. Het schijnt een van de koudste ground van de UK te zijn. Dat was een van de redenen om deze pas in de lente te vincken. Ik vertrok vanuit Edinburgh met een fijn zonnetje en eigenlijk was er weinig aan de hand, totdat ik in de buurt van Tow Law kwam. Het was daar enorm aan het sneeuwen. Wedstrijd P-P. Gelukkig had ik wat alternatieven. De eerste was Chester-Le-Street Town, maar die was ook P-P. Dat snapte overigens niemand, want het zonnetje scheen en het veld was goed. Gelukkig kwam ik daar Mike Amos, de grote man van de Northern League, tegen die net een pint soldaat aan het maken was. Ik had hem vorig jaar ontmoet bij Shildon en hij had toen over ons geschreven in zijn column. Hij vertelde mij dat Sunderland RCA, de Ploeg van ’t Stad, wel doorging. Ik dus blazen naar daar en zag een van mijn beste wedstrijden van het seizoen. Sunderland kwam op 3-0 en kreeg een penalty voor de vierde. Die ging mis en Marske kwam terug tot 3-3. Spektakel. Hoogtepunt was dat ik mijn auto ín het stadion mocht parkeren, omdat er verder geen plekken meer waren. Foto’s van deze obscure vinck vind je hier.

Tow Law DSC00731

Sunderland RCA DSC00837

Sunderland RCA DSC00834

Sunderland RCA DSC00823

Sunderland RCA DSC00811

Geef een reactie

