Boston United v Darlington 3-1 (18-12-2004)

Programma Boston United

Er zijn twee Engelse clubs die mij meteen aan kerst laten denken. Notts County (ooit een paar dagen voor kerst bezocht en vanwege de kou, de kerstversieringen rondom het stadion en honderden kerstcovers van een Bulgaarse coverband op de boot voor mij altijd een ‘kerstclub’) en Boston United. Die laatste bezocht ik tien jaar geleden, precies een week voor kerst. Het hele stadje, een erg leuk plaatsje trouwens, was in kerststemming. Er was een kerstmarkt en in het stadion kwamen we kerstmannen tegen met trommels. Zelfs het programmaboekje was in kerststemming. Het was een van mijn vreemdste wedstrijden ooit. Darlington (met Clyde Wijnhard) was in de eerste helft beter, maar het stond 3-0 na 45 minuten. In de tweede helft was Boston (met Paul Gascoigne onder contract, maar helaas niet in het veld) beter, maar scoorde Darlington. Beide clubs zijn hard gevallen. Waar ze tien jaar geleden nog streden om een plekje op het derde niveau, spelen ze tegenwoordig op het zesde (Boston) en achtste (Darlington).  York Street is een stadionnetje waar ik graag nog een keer naartoe ga. Ik moet opschieten, want over anderhalf jaar gaat het plat. Gladde projectontwikkelaars gaan er appartementen neerzetten en Boston United gaat in een kil LEGO-bakje buiten de stad spelen. Het bekende verhaal dus. Sowieso wil ik nog eens terug voor foto’s, want die ik destijds heb gemaakt (zie hier) doen geen recht aan dit leuke stadionnetje.

Geef een reactie

