Dagelijks archief: december 10, 2014

De magie van de FA Cup

FA Cup beker

Ik ben gek van het Engelse voetbal op alle niveaus, maar het allermooiste blijft toch de FA Cup. Natuurlijk heb je daar ook saaie rukwedstrijden, maar je moet de goede uitkiezen. Teams die elkaar zelden treffen en dan de kleinere thuis. Dat is wel een garantie op een leuke pot voetbal. Tot vorige week zag ik negentien wedstrijden in het toernooi, maar nog nooit een stunt. Goed, Brentford v Chelsea (2-2) was wel een daverende verrassing, maar Chelsea won de replay vrij makkelijk. Maar ik mag niet klagen. Buiten die pot op Griffin Park zag ik bijvoorbeeld ook Luton v Liverpool (3-5) en Southport v Sheffield Wednesday (2-5). Twee wedstrijden die ook in mijn eeuwige top tien staan. Maar een stunt zou toch wel eens lekker zijn. Zeker ook omdat ik in al mijn andere wedstrijden in Britse bekers nog nooit een cupshock meemaakte. Afgelopen weekend had ik twee kansen: Hartlepool United v Blyth Spartans op vrijdag en Gateshead v Warrington Town op zondag.

Lees verder

Afbeelding

Deewok (Dundee FC)

Dundee 21