Auchinleck Talbot v Cumnock Juniors

Auchinleck 28a

Al een paar jaar staat de derby Auchinleck Talbot v Cumnock Juniors op mijn hitlist. Ik ben helemaal gek van de Junior League (Schotse Non-League, geen jeugdcompetitie) en dit is de grootste derby van die competitie. Dankzij BBC ALBA, dat Hearts v Livingston naar het onzalige tijdstip 16:05 op zondag verplaatste, kon ik zaterdag wat vincken. En tot mijn vreugde bleek deze derby nét die zaterdag gespeeld te worden. Dank u, Vinckgod. Qua beladenheid viel de derby mij erg mee, geen politiepaarden op het veld of vechtpartijen, maar het was toch wel erg genieten. Na een gelijkopgaande eerste helft, Auchinleck had geluk met 1-0 te mogen rusten, was The Bot de tweede helft oppermachtig. Het tweede, derde en vierde doelpunt waren van een ongekende schoonheid. Tel daarbij op dat het lekker weer was en de mensen echt heel aardig. Hier kom ik zeker nog wel eens terug. Foto’s vind je hier.

Geef een reactie

