League Tables

Tables

Ik volg het voetbal in Engeland tot op het achtste niveau. Daaronder wordt het mij wat te obscuur al heb ik daar ook al een paar wedstrijden gezien. En ik moet zeggen dat ik de Northern League wel volg, maar dat is dan ook de een-na-oudste competitie ter wereld. Maar ik dwaal af. Op zaterdag kijk ik meestal aan het begin van de avond, de uitslagen in de League en de Conferences weet ik dan al wel, even naar de wedstrijden en standen op het zevend en achtste niveau. Altijd leuk om op de hoogte te zijn hoe de clubs waar ik een zwak voor heb het doen. Het is wel even zoeken, maar niet erg om te doen. Maar gelukkig heeft mannetje TeeZee nu een mooie tool gebouwd om alle standen in en oogopslag te zijn. Daarnaast zijn ze ook nog eens in een mooi Ceefax-thema gegoten. Voor de liefhebbers: zet deze link bij jullie favorieten voor dit geweldige overzicht.

Een Reactie op “League Tables

  1. Bestaan er los van de niveaus in de Engelse pyramides nog aparte leagues los van de Engelse FA’s. Ik las zonet op Wikipedia dat er een Bangladesh FA in Engeland bestaat, en een Asian Football League voor teams met vooral Aziatische migranten. Maar sommige van die teams hebben wel al aan de FA Vase meegedaan, dus blijkbaar zijn die clubs toch ergens aan de FA gelinkt? Op de Engelstalige Wikipedia (dus en.wikipedia.org/wiki/) raad ik aan even te zoeken naar Bengal Sporting Club (Londen), FC Romania (spelen in de Essex League), London Bari (die spelen op de stokoude ground genaamd The Old Spotted Dog _O_). Als je kijkt naar Football Clubs in London als categorie krijg je die namen te zien.
    Of laten we het even eenvoudig houden:
    http://en.wikipedia.org/wiki/London_Bari_F.C.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Newham_F.C. (een moslimclub)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sporting_Bengal_United_F.C
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sport_London_e_Benfica_F.C.

    Er wordt dus gesproken over een Bangladesh FA in Engeland. En over een Asian League. Ik heb vroeger in het pre*internet tijdperk nog gelezen in Voetbal Magazine over leagues voor homo’s en voor joden. Zijn die allemaal vergroeid met de FA zodat die teams eventueel kunnen klimmen naar niveau 8 of hoger, en meedoen aan de FA Cup? Of zijn dit amateurliga’s die totaal losstaan van de FA en waarvan de teams dus onmogelijk kunnen klimmen naar een semi-professioneel niveau?

Geef een reactie

