Glorious Hearts blog

GH logo

Via Twitter en Facebook ben ik mijn blog over Glorious Hearts al flink aan het spammen, maar ik heb het hier nog niet gedaan. Vandaar deze post. Het blog is te vinden onder de url: http://www.glorioushearts.eu. Het is bijna volledig in het Nederlands op dit moment, maar op termijn zullen er stees meer Engelstalige artikelen verschijnen. Vaak zullen dat vertalingen zijn vanuit het Nederlands, dus geen zorgen voor de mensen die geen Engels kunnen lezen. Sowieso is het van een Borat-niveau, dus echt complex is het allemaal niet. Dit blog blijf ik natuurlijk ook gebruiken, al zal het dit seizoen minder zijn dan normaal. Ik had gedacht meer tijd te hebben, maar dat valt toch vies tegen. Maar op Twitter spam ik nog genoeg over Engels voetbal voor de liefhebber.

Een Reactie op “Glorious Hearts blog

  1. Borat niveau is goed. Borat rules! Geen enkele andere “journalist” heeft de Amerikaanse maatschappij zo goed in beeld kunnen brengen als hij. Sacha Baron Cohen is een held.
    Te weinig tijd hebben na een emigratie is goed, dat betekent dat je je al aardig aan het integreren bent. Het zijn nieuwkomers die met hun tijd geen raad weten die zich moeten afvragen of ze wel de goeie keuze maakten. Als je tijd tekort hebt is dat een goed teken dat de nieuwe locatie goed meevalt.
    Ik heb ervaring met bureaucratie op z’n Brits (heb in Noord Ierland gewoond) en ik hoop dat betreffende een huurcontract afsluiten, bank account openen, inschrijven op de sociale ziektezorg, etc minder moeilijk doen in Schotland dan in Noord Ierland. Ik moest voor m’n flat niet 1 maar 2 maanden deposit betalen omdat ik nog geen eerdere getuigenis van een landlord had dat ik altijd stipt betaal (die getuigenis had ik maar kwam uit Republiek Ierland, dus die was niet valide. Als gevolg eisten de verhuurders een 2de maand borg). Een bank account openen was enkel eenvoudig omdat ik duidelijke instructiepapieren van de werkgever bij me had en kon bewijzen dat ik een inkomen had. Het is wel mooi dat ze in het UK niet meer eisen dat huisdieren in quarantaine moeten, en dat je je katten hebt kunnen meenemen. Toen ik emigreerde, nu 10 jaar geleden, moesten huisdieren nog steeds enkele maanden in quarantaine voor ze het land binnen mochten. Gelukkig hebben ze die regeling versoepeld. Ik vermoed ook wel dat Schotland iets minder bureaucratisch is dan de rest van het UK ; over het algemeen zijn Schotten algemeen wat relaxeder over alles en ook veel makkelijker aanspreekbaar als je ergens hulp bij nodig hebt.

Geef een reactie

