Non-League Day 2014

THE NLD14 Logo

Een van de mooiste dagen van het jaar komt er weer aan: Non-League Day. Dit jaar wordt hij op 6 september gehouden, over precies een maand dus. Zelfs zal ik hem dit jaar waarschijnlijk over moeten slaan in verband met Hearts (als ze doorkomen in de Petrofac Training Cup, spelen ze die dag), maar anders was ik zeker gegaan. Whitley Bay v Celtic Nation zal het dan worden. De afgelopen twee keer vinckte ik Tilbury en Saffron Walden Town op deze dag en dat zijn vincks waar ik nog met plezier op terugkijk. Voor wie ook eens wil proeven van deze bijzondere dag zijn er volop mogelijkheden. De website van Non-League Day heeft een mooi overzicht gemaakt. Vanuit Nederland zijn Folkestone Invicta, Ebbsfleet United en Bromley erg goed te doen. Toffe grounds ook. Een andere aanrader is Lewes v Wingate & Finchley. Fan-owned club uit een heerlijk stadje. Als het goed weer is. wordt het een heerlijke dag.

3 Reacties op “Non-League Day 2014

  1. Had ik de financiële middelen hiervoor zou het allicht Lewes v Wingate&Finchley worden. Dat is toch de enige joodse club van Engeland, toch? Gezien de recente gebeurtenissen zou ik m’n Israelische vlag wel thuislaten en “in stilte” supporteren. Invicta zou ik alleen vanwege die prachtige naam ooit willen komen, en Bromley vanwege de Batcave (de gothic club waar oa Siouxsie haar eerste stappen in de gothic wereld zette). In feite zouden ze dit initiatief in België en Nederland ook mogen invoeren, een jaarlijkse dag waar amateurclubs in de kijker staan. Dat de resultaten van tweede afdeling soms niet eens op teletekst staan en de eerste rondes van de beker genegeerd worden door de media omdat er nog geen clubs uit de hoogste reeks meedoen, is wraakroepend. Wat mij betreft zou zo’n dagje amateurclubs in de spotlights overal mogen, en verdient dit Britse initiatief navolging ook op het vasteland.

  2. PS: die Petrofac cup, is dat de nieuwe naam voor de League Cup of is dat nog een ander bekertoernooi? Op livescore.com is er niets over te vinden, terwijl die doorgaans de meer obscure bekertoernooien wél inclusief hebben. Ik vind enkel de League Cup en de SFA cup.

    Op 16/8 zou je trouwens voor de cup Edinburgh City -v- Fort kunnen meepikken als Hearts niet tegelijk spelen zou. Diezelfde dag is het Vale of Leithen -v- Gala Fairydean; alleen al omwille van die clubnamen is Schotland heerlijk voor groundhoppers.🙂

    • De Petrofac Cup is de Challenge Cup. Die is voor clubs die op het 2e, 3e en 4e niveau spelen. Heerlijk obscure beker dus.

      Ik ga inderdaad naar Edinburgh City v Fort William. Meadowbank Stadium is een heerlijk Brutalistisch stadion.

      Qua namen wordt het niet veel beter dan Schotland.

Geef een reactie

