Happy Sir Fixture Day

Sir Fixture

Vandaag is een van de mooiste dagen in de Britse voetbalkalender: Sir Fixture Day. Op deze heilige dag worden de speelschema’s in de hoogste vier divisies van Engeland en Schotland bekend gemaakt. Een prachtig moment en voor vinckers ideaal om alvast een ruwe planning te maken (en daarna gefrustreerd te wachten op Sky en consorten voor de tv-verschuivingen). Voor mij was vorig jaar de ultieme Sir Fixture Day, omdat ik toen de 92 ging volmaken bij Port Vale. Dit jaar leeft hij een stuk minder bij me. Ik ga morgen om 10:00 uur meteen het speelschema van Hearts erbij pakken en dat bestuderen. Daarna even de Dundee derby’s opzoeken en dat is het eigenlijk wel. Natuurlijk zal ik ook even kijken wanneer een paar heerlijke potten als Brentford v Fulham en Luton v Portsmouth worden gespeeld, maar ik kan er toch niet heen. Dat haalt het speciale wat weg, maar natuurlijk wens ik alle vinckers een heerlijke Sir Fixture Day en succes met het puzzelen.

Een Reactie op “Happy Sir Fixture Day

  1. Je hebt wel het voordeel dat je vanuit Edinburgh makkelijk in Glasgow geraakt per spoor, zodat je Celtic regelmatig kan zien ook. ER zullen potten van Celtic wel regelmatig verplaatst worden voor TV doeleinden, zodat het niet met Hearts overlapt, en Europees (midweek) speelt Hearts allicht sowieso nooit. Of begint het supportershart meer naar de Maroons over te hevelen dan naar de groen-witte hoops?😉

Geef een reactie

