Derby County v QPR

Derby v QPR

Morgen is een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen: de play-off in de Championship. De wedstrijd gaat om, erg veel, geld, maar het sportieve is nog altijd het belangrijkste voor de fans: meedoen met de grote jongens in de Premier League. Zelfs ben ik er bij, dankzij een uitnodiging van Sjoerd Mossou en fotograaf Marco Machielse. Het zijn dan wel NAC’ers, maar goede NAC’ers. Ik zit in het QPR-vak, maar zou het ook niet erg vinden als Derby County wint. Of ik hunt glory en vier een feestje, of er komt een klassieke club terug naar de Premier League. Een win-win-situatie. Ik zal er dus ontspannen zitten. Dat zullen @MathijsvdLoo (QPR-fan) en @wolkenkrabber13 (Derby-fan). Ik hield een kort Twitterinterview met beiden over deze wedstrijd.

Hoe komt het dat jullie fan zijn van respectievelijk QPR en Derby, toch geen alledaagse keuzes?

@MathijsvdLoo: “Ik las ooit een artikel over de club in het voormalige maandblad Nummer 14 van VI en ben zoetjes aan de club gaan volgen.”

@wolkenkrabber13: “Vroeger speelde ik altijd met Derby County op FIFA. Toen keek ik eigenlijk af en toe alleen naar de uitslag maar volgde ze niet echt. In 2009 speelde ze de halve finale League cup tegen Man Utd en wonnen ze de heenwedstrijd 1-0, de return helaas niet (4-2). Sindsdien ben ik ze echt goed gaan volgen en zo ben ik uiteindelijk fan geworden.”

Jullie kunnen morgen beiden helaas niet aanwezig op Wembley. Hoe gaan jullie de wedstrijd wel volgen?

@MathijsvdLoo: “Ik ga proberen een livestream te vinden en anders volg ik het wedstrijdverslag via twitter.”

@wolkenkrabber13: “De wedstrijd wordt uitgezonden op FOX Sports en daar ga ik het kijken.”

Op welke speler van jouw club moeten we morgen letten?

@MathijsvdLoo: “Charlie Austin zal de doelpunten maken, maar de kracht ligt op het middenveld met Barton en O’Neil.”

@wolkenkrabber13: “Will Hughes! Een van de grootste talenten van Engeland, een middenvelder. Maakte tegen Brighton nog een wereldgoal.”

Wat zal de uitslag zijn morgen?

@MathijsvdLoo: “Ik denk 3-2 voor QPR.”

@wolkenkrabber13: “In de competitie was het twee keer zeer close. De druk bij QPR zal enorm zijn en ik denk dat ze ook bezwijken. Daarom wint Derby met 3-1.”

Wat ga je doen bij winst van jouw club en wat als ze onverhoopt toch gaan verliezen?

@MathijsvdLoo: “In het eerste geval heel hard juigen en anders drink ik een paar troostbiertjes.”

@wolkenkrabber13: “Bij winst ga ik enorm uitkijken naar prachtige wedstrijden volgend jaar in de Premier League. Vooral ook naar wat voor team er komt te staan. Bij verlies is het zonde, maar de Championship is misschien wel een leukere competitie. Daar troost ik me dan mee”

Een Reactie op “Derby County v QPR

  1. Blij met de terugkeer van QPR. Derby heeft me altijd ietwat koud gelaten. QPR is natuurlijk weer een Londense club erbij, maar gezien het fanatisme van de mensen en het inwonersaantal kan die stad er gerust nog wel eentje bij hebben op het hoogste niveau. QPR boeit mij persoonlijk alleszins meer dan Derby. Ik weet niet of het aan het stadion ligt, de outfits, of gewoon de naam die toch ietwat specialer klinkt dan de meeste tegenstanders die de club treft elk seizoen… maar dit is zeker geen grijze muis die de Premiership vervoegt.

Geef een reactie

