D-Day: 2 juni

Hearts Tynecastle8

Ik heb een gesprek met mijn manager gehad over mijn baan. Ik heb mijn plan uitgelegd dat ik een jaar naar Schotland wil om Hearts een seizoen te volgen. Het werd goed ontvangen (waarschijnlijk zijn ze blij dat ik pleite ben). Ik kan per 1 augustus weg en dat zou betekenen dat 18 juli mijn laatste werkdag is. Perfect, want 26 juli speelt Hearts zijn eerste wedstrijd van het seizoen in de Ramsdens Cup (de beker voor Leagueclubs die niet in de SPL spelen). Een paar dagen eerder wil ik dan naar Edinburgh verhuizen. Ik heb op het werk een datum afgesproken wanneer ik definitief “ja” of “nee” zeg: maandag 2 juni. Ik heb voor mezelf afgesproken dat ik op die dag 15.000 euro wil hebben opgehaald met de crowdfunding. Dan dien ik mijn ontslag definitief in en gaat het door. Anders is een te groot risico dat ik het niet kan afronden en dat kan ik niet maken tegenover de mensen die me al hebben gesteund. Voor mensen die nog willen meedoen: http://www.glorioushearts.nl/

3 Reacties op “D-Day: 2 juni

  1. Gaat je vriendin mee naar Schotland als het doorgaan zou? En geen ontwenningsverschijnselen als je de thuiswedstrijden van Willem II niet kan bijwonen?🙂

    • Ik ben weer vrijgezel, anders was ik niet gegaan😉

      Dat zal ik inderdaad gaan missen, maar een kans als deze krijg je maar een keer in je leven.

      • Ah, dat verandert de zaak natuurlijk. In jouw plaats zou een vriendin (die ik niet heb maar wel zoek) het enige zijn dat me zou tegenhouden. Voetbal is prachtig, maar vrouwen zijn toch nog prachtiger… Maar als je single bent, dan zou ik zeggen: go for it. Dromen zijn er om waar te maken! En in UK en Ierland zijn er genoeg dames met losse zeden zodat je op geen enkel vlak op droog zaad hoeft te zitten😉

        Overigens, ken je de uit de buurt van Edinburgh afkomstige Danny Bhoy? Geniale stand up comedian, 1 van de besten die ik al heb gezien wereldwijd gezien. Hij trekt alle cliches van Schotland (dronken mensen, veel regen, verslaafd aan bier, raar dialect, …) er doorheen maar lacht evenzeer met de cliches van de landen die hij bezoekt om er te gaan optreden. maar hij doet het nooit op een vulgaire manier die echt beledigend wordt. Een aanrader. Op YouTube staan diverse filmpjes van zijn recentste show “Subject to change”. Vooral zijn sketches over de Ark van Noah die langs Schotland komt, en dronken worden in een pub in Los Angeles… hilarisch, hoe vaak je de moppen ook hoort🙂 Hij is overigens geen Celtic fan, de schrijfwijze Bhoy is enkel om zijn Schotse roots in de verf te zetten. Heeft de dubbele nationaliteit Brits(Schots)-Australisch. Hoe je het doet als Schotse komiek weet ik niet, maar hij is razend populair in Australië en verbleef er zo vaak voor optredens dat hij uiteindelijk een Australisch paspoort aanvroeg. Maar de roots liggen in Schotland, Edinburgh Castle is al enige keren het onderwerp van een mop geweest …

Geef een reactie

