Play-offs 2013-2014

Play-offs 201314

Morgen gaan de play-offs in de Football League weer van slag. Ieder jaar weer een heerlijk toetje. Puristen vinden het niets, want ze zijn pas in 1987 geïntroduceerd, maar voor mij bestaan ze al zo lang ik Engels voetbal volg. Het zijn vaak heerlijke potjes. De meest interessante zijn die in League One. Niet alleen omdat alle vier de clubs een uitstekende jaar achter de rug hebben, maar Preston North End en Peterborough doen mee. Preston is de club met de meeste deelnames (8) zonder promotie, terwijl Peterborough alle drie de keren dat ze deelnamen ook promoveerde (een record). Eigenlijk is het jammer dat ook niet Sheffield United de play-offs heeft gehad, want zij zijn recordhouder verloren finales (4). Hierboven staat het programma. Kies je favoriet. Alle wedstrijden worden op Sky uitgezonden, dus via een streampje kun je alles mooi volgen. Ik zal kleur bekennen en het drietal warop ik hoop noemen: Brighton & Hove Albion, Preston North End en York City. Lukt dat niet, dan ben ik ook niet rouwig als Derby County, Rotherham United en Southend United het halen. Geen van deze zes zal dus wel promoveren.

Een Reactie op “Play-offs 2013-2014

  1. Ideaal:

    finale Brighton – QPR, beiden erg leuke clubs. Lichte voorkeur voor Brighton met dank aan de clip van Morrissey (“Every day is like Sunday”) maar QPR is zeker ook niet verkeerd.

    Finale Leyton Oriënt – Preston NE, en dan is het eender wie wint. Volksclub uit Londen tegenover een historische club, beiden zouden een mooie aanwinst voor de Championship zijn. Peterborough is ook niet verkeerd an sich maar een beetje een deja-vu gezien de voorbije seizoenen.

    Finale York-Southend, en ook daar eender wie wint. Ik heb iets met badplaatsen maar ik heb ook iets met architecturale pracht en cultuur en dan is York een heel mooie bestemming om te combineren met een wedstrijd. Ik zou beiden als aanwinst voor League 1 zien.

    In feite heb ik in elke afdeling 2 clubs die ik de promotie gun en 2 die me onverschillig laten. Mits die 2 leuke clubs telkens de finale halen, heb ik de bizarre situatie van 3 finales waar ik het beide clubs zou gunnen. Natuurlijk, met wat pech heb je een finale tussen 2 clubs die me koud laten, zoals Derby-Wigan.

    Anyways, ik zie mezelf zeker enkele keren richting Irish pub trekken om op groot scherm te volgen. Je hebt altijd Britse toeristen dus de sfeer kan, zeker voor zo’n belangrijke wedstrijd, erg leuk zijn mits de pub zelf ook meevalt.

Geef een reactie

