Glorious Hearts

P1020416

Bij groot nieuws moet je altijd een bekend citaat nemen. Ik kies voor Martin Luther Kings “I have a dream”. Ik heb ook al lang een droom en dat is om de Britse variant van “A Season with Verona” te schrijven. Het is eigenlijk altijd een droom op de achtergrond gebleven, want om daadwerkelijk die stap te maken moet je toch wel heel erg uit je comfort zone komen. Na mijn bezoek aan Hearts v Hibs, eind maart, heb ik besloten het toch te doen. Dag baan, huis en andere zekerheden. Het wordt tijd voor wat actie in het leven. Ik ga daarom komend seizoen Hearts volgen in de Schotse Championship, zoals Tim Parks dat met Hellas Verona deed. Daarvoor moet ik naar Edinburgh verhuizen, want vanuit Nederland krijg je nooit het volledige beeld. Ik ga dit project opzetten via crowdfunding, sinds een aantal jaar dé manier om de wat grotere, onafhankelijke journalistieke projecten van de grond te krijgen. Iedereen kan dus participeren. Als jij dat ook wilt, kijk dan hier: http://www.glorioushearts.nl. Daar lees je alles over mijn plan “Glorious Hearts”, waarom ik juist Heart of Midlothian heb gekozen, hoe je het project kan steunen en wat je er voor terugkrijgt. Ik eindig met een citaat van de dit jaar overleden Lou Reed: “It’s the beginning of a great adventure”.

16 Reacties op “Glorious Hearts

  1. Joris, wat een super idee! Ik ben inmiddels sponsor. Heel veel succes met het waarmaken van dit fantastische plan!

  2. Super idee, Joris. En gedurfd.

  3. Wat een mooi project en wat zal het boek lekker weglezen. Ik doe mee en heb je link op facebook gedeeld. Hopelijk bezoek ik ooit ook nog eens een thuiswedstrijd van Hearts. Succes Joris!

  4. Hallo Joris,

    Ik dacht later rustig te betalen. Kan het kloppen dat ik geen bevestigingsmail heb ontvangen?

    Met vriendelijke groet,

    Erik Jan

    Verstuurd per iPad
    Mobiel 06-28251626

  5. In alle eerlijkheid: mijn eerste reactie was “gekkenwerk”. Maar in feite zegt die ene zin op je site wel veel: “het leven is kort, je moet er uit halen wat er in zit”. Als dit een droom is, dan kan niemand daar iets tegen hebben want tenslotte, als de mens niet meer dromen kan en zijn dromen niet meer nastreven durft, zou het een heel saaie wereld zijn. Het zijn durvers die er voor zorgen dat de maatschappij blijft evolueren. Bovendien, ik heb zelf in 6 buitenlanden gewoond en het was niet altijd prettig, soms zalig, maar altijd verrijkend. Ik koos mijn bestemmingen niet op basis van voetbal, maar elk excuus is goed om te emigreren, want je leert er altijd van bij. Je leert een andere maatschappij kennen, maar leert jezelf ook beter kennen eens je uit je comfort zone getrokken bent en helemaal nieuw bent in een land. Verrijkend op persoonlijk vlak zal het alleszins zijn, alleen al daarom is het de gok waard. En tja, een voetbalclub kiezen om de locatie te kiezen, in zekere zin is dat niet meer of minder normaal dan iemand die emigreert puur op gevoel omdat hij een bepaald land erg boeiend vindt. Het verbaast me alleen dat je de Mini Huns😉 kiest als doelwit in plaats van bv in Glasgow te gaan wonen en een jaar lang Celtic achterna te reizen. Als je plan lukt, wat ik zeker hoop, ben je toch ook een beetje mini-hun, niet?😉 PS ik heb zelf de laatste 10 jaar zo vaak verhuisd, vaak lange afstanden, ik zal de laatste zijn om iemand het af te raden want het is net heel verrijkend; in jouw situatie zou er mij 1 element tegenhouden: de vriendin. Ik ben vrijgezel maar op zoek, en eens ik gevonden heb wat ik zoek dan zou ik dat denk ik niet meer willen loslaten voor een nieuw avontuur (maar net daarom ook dat ik het zo belangrijk vond op jonge leeftijd als ongebonden en avontuurlijke kerel te gaan rondreizen, als ik straks aan de vrouw ben dan kan ik alleszins beseffen dat ik mijn droom al heb nagejaagd. Go for it, en Edinburgh zal zeker geen verkeerde plek zijn om een tijdje te wonen, en met dat referendum over onafhankelijkheid erbij zou je in een vrij historisch jaar ginder verblijven. Ik zie het niet gebeuren dat Schotland het UK verlaat, maar zelfs in dat geval gaat Schotland in aanloop naar dat referendum even wereldnieuws zijn.

    • Gerrit, natuurlijk is het gekkenwerk.Maar wel een mooi gekkenwerk. Sommige mensen gaan na hun eindexamen op kosten van hun ouders een jaar niks doen cq backpacken en dat noemen ze dan in Australie werken. Joris gaat nu ook iets dergelijks doen, maar op iets latere leeftijd en op eigen kosten! Hulde!

      • Herlees mijn bericht : ik schreef dat mensen hun dromen moeten nastreven en nooit laten tegenhouden door de opinie van andere mensen. Ik heb zelf, ondanks diagnoses Asperger en OCD, jaren buitenland gewoond en gewerkt, omdat een droom realiseren het leven zinvol maakt. Dus ik ben de eerste om Joris heel veel succes te wensen met dit project. Ik zou het in zijn plaats niet doen moest ik een vriendin hebben ; maar die heb ik niet en zolang dat het geval is zou ik mijn dromen ook volgen to full extent. Het verbaast me enkel dat ie een club koos met vriendschapsbanden met Rangers, als Celtic fan is dat ergens wat vreemd voor wie de achtergrond van het project niet kent. Maar wie de site leest, zal wel snel merken waarom de keuze voor Hearts steek houdt.

      • Kees de Groot

        Hoi Gerrit,
        Ik had beter ‘gekkenwerk’ tussen aanhalingstekens kunnen zetten, dan was het misschien duidelijker geweest dat ik zeer veel respect heb voor iemand die zoiets aandurft.

  6. Hearts heeft absoluut geen vriendschapsbanden met Rangers. Zeker nu ik me er meer in verdiep, merkt ik dat ze bij Hearts een hekel hebben aan allebei de leden van de Old Firm. Rangers wordt op hun forum ook continu aangeduid als “The Huns” of “Sevco”. Dat gaan heerlijke wedstrijden worden volgend seizoen🙂

    • Dus een hun is een scheldwoord in hun denken, zelfs als andere clubs hen frequent als “mini-huns” aanspreken? Wel vreemd dat ze geen voorkeur binnen de Old Firm hebben, ik dacht dat het vooral Partick Thistle was (wiens groeimarge geblokkeerd wordt door de beroemde 2 stadsgenoten) waar een hekel bestond aan beide Old Firm clubs. De meeste Schotse teams lijken toch ergens lichtjes naar hetzij Rangers hetzij Celtic te neigen, eerder dan een afkeer van beiden te hebben.

  7. Vond het trouwens een mooi stukje in het AD van dit weekend! Ik hoop dat je dat nog wat meer sponsors oplevert, Joris!

Geef een reactie

