De Football Toerist

Omslag De football toerist

Het is nu helemaal rond, dus ik kan het eindelijk bekend maken: er komt een tweede boek van mij uit. Het gaat De Football Toerist heten en is gebaseerd op Terraces & Floodlights. Uitgeverij Just Publishers (van o.a. Feyenoord Hooligan, en diverse boeken over criminelen en WO II) heeft namelijk Terraces & Floodlights in handen gekregen en had meteen interesse om het boek uit te brengen. Het was niet interessant voor ze om exact hetzelfde boek uit te brengen, dus ik heb wat aanpassingen gedaan. De wedstrijden zijn nog wel dezelfde als in T&F, een belangrijk punt voor mij, maar de veertig hoofdstukken zijn wat ingekort (T&F was 110.000 woorden, dit boek 85.000). Aan de andere kant komen er komen dan weer wel foto’s in. Het leven is geven en nemen. Alleen over de grootte van de egofoto aan de achterkant zijn we nog aan het onderhandelen. Het boek komt medio juni uit en natuurlijk houd ik jullie op de hoogte. Het is allemaal erg spannend hoe het gaat verlopen en wie weet sta ik volgend jaar op het Boekenbal tussen subsidiesponzen als Joost Zwagerman.

Ik sta zelfs in een kekke folder:

DSC03179

6 Reacties op “De Football Toerist

  1. Netjes! Ik ben benieuwd hoeveel de layout gaat verschillen van T&F. Al enig idee hoe groot de oplage gaat worden? Zal in ieder geval voor jou een hoop werk schelen nu je niet alle boeken zelf meer op de post hoeft te doen…

    En gaat dezelfde uitgeverij zich ook bezig houden met T&F deel 2, of is daar nog niets over te zeggen?

    Fraaie kaft ook wel, maar die Union Jack, dat moet natuurlijk eigenlijk een St George’s Cross zijn😉

    • Ik heb nog geen informatie over de oplage. De folder is pas net uitgebracht en nu kunnen boekenhandels het boek bestellen.

      Deel 2 wil ik weer zelf gaan doen. Planning is nog steeds om die in mei 2015 uit te brengen op de dag van de FA Cup Final.

      Dat vind ik ook.

  2. Mooi man! Ik hoop dat je boek dan nog veel meer mensen enthousiast zal maken voor het voetbal in Good Old Albion!

  3. Weer een boek, het moet niet gekker worden!
    Gefeliciteerd!

  4. Kan je alvast een exemplaar voor me reserveren?🙂

  5. Netjes🙂 Let wel op met de copyrights, dat je die zelf in handen houdt voor latere herpublicaties van het boek mocht de vraag groter zijn dan het aanbod. De foto’s in het boek, worden dat foto’s overgenomen van de DT116 website?

Geef een reactie

