Portsmouth v Scunthorpe United 2-1 (24/01/2004)

Programma Portsmouth

Nieuwe serie, want vandaag is het precies tien jaar geleden dat ik mijn eerste Engelse vinck zette. In de serie “Ten Years Ago” blikt ik terug op de wedstrijd van toen, wat er van beide clubs is geworden en zet ik wat foto’s online. Portsmouth v Scunthorpe was mijn eerste pot. De overwinning van Pompey was totaal geen verrassing, want zij speelden drie divisies hoger dan Scunny. Nu tien jaar later spelen ze allebei op het vierde niveau. Scunny staat bovenaan, terwijl Pompey moet uitkijken dat ze niet degraderen. Matthew Taylor scoorde die dag twee keer voor Pompey. De voormalige U21-international kwam in 2008 bij Bolton terecht en speelt nu alweer een aantal seizoenen bij West Ham. Ondanks de 3 degradaties in de afgelopen tien jaar, was er ook genoeg vreugde. Zo bereikte Pompey twee keer de FA Cup Final, die ze in 2008 zelfs wonnen. Daardoor gingen ze Europa in en kwamen AC Milan en Heerenveen op bezoek. Foto’s (afschuwelijk slechte) van Pompey v Scunny uit 2004 vind je hier.

Een Reactie op “Portsmouth v Scunthorpe United 2-1 (24/01/2004)

  1. Mooie foto’s van the Barn en “dog shit alley”! Play up Pompey!!

Geef een reactie

