Cadbury Athletic

Cadbury 25

Er is me al diverse malen gevraagd of ik nu ‘klaar’ ben, nu ik de 92 heb gedaan. Nee, absoluut niet. Veel grounds in de League ga ik nog meerdere keren bezoeken en ik heb nog een gigantische verlanglijst in de non-League. Bovenaan die lijst stond Bournville Lane van Cadbury Athletic. Ik ben al sinds 2006 gefascineerd door dit stadion. In dat jaar kreeg ik het boek “Played in Birmingham” van Simon Inglis onder mijn neus. Op de kaft stond het geniale paviljoen van Bournville Lane. Helaas speelde Cadbury Athletic van 2005 tot en met 2012 niet in dit stadion, want het is verboden om lichtmasten te plaatsen. Cadbury Athletic moest daarom groundsharen. Maar na de degradatie, hoefde de lichtmasten niet meer en zijn ze terug. Geweldig. Afgelopen zaterdag was ik er. Het was heel bijzonder om het paviljoen, waar ik al jaren over droom, in het echt te zien. Het leven van een vincker kan soms heel mooi zijn.

2 Reacties op “Cadbury Athletic

  1. Geweldig, dat paviljoen! Ik kan in de Benelux maar op een drietal clubs met iets gelijkaardigs komen … Waarom mochten er eigenlijk geen lichtmasten geplaatst worden? Toch veel beter een lichtmast in de uithoeken van de stadions dan ergens te moeten gaan groundsharen?

Geef een reactie

