Terraces & Floodlights: het boek vinckt Fratton Park

P1120588

Dat het een paar dagen voor mijn boekpresentatie Portsmouth v Scunthorpe was, net als mijn allereerste wedstrijd, mocht ik natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Vandaag dat ik een trip maakte naar Fratton Park om de spreekwoordelijke cirkel rond te maken.  Het boek, dat nu in handen is van Pompey-fan Tommy Kolkman, mocht mee. Als een rariteit liep ik rond bij het stadion met het boek in mijn handen en maakte ik onderstaande fotoreportage. Zonder die allereerste Pompey v Scunny was dit boek er nooit gekomen. Passender dan deze pot kon ook niet. Of zoals Louis van Gaal zou zeggen: “En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond, vandaag is de cirkel echt rond”

De tour van het boek begint op Fratton Station

De tour van het boek begint op Fratton Station

Vanaf de spoorburg van dat station kun je de floodlights van Fratton Park al zien liggen

Vanaf de spoorburg van dat station kun je de floodlights van Fratton Park al zien liggen

Daarna kon de wandeling naar het stadion beginnen. Al snel passeerde het boek de pub van John Brickwood, de oprichter van Portsmouth FC

Daarna kon de wandeling naar het stadion beginnen. Al snel passeerde het boek de pub van John Brickwood, de oprichter van Portsmouth FC

Daarna kwamen we langs The Rifle, een vuig drankhol

Daarna kwamen we langs The Rifle, een vuig drankhol

En dan zijn we er eindelijk: Fratton Way

En dan zijn we er eindelijk: Fratton Way

Terraces & Floodlights vinckt de clubshop waar het boek helaas niet te verkrijgen is

Terraces & Floodlights vinckt de clubshop waar het boek helaas niet te verkrijgen is

En we zijn er. Wat is het toch een heerlijk ruige omgeving daar. Fratton Park, veel puurder heb je ze niet

En we zijn er. Wat is het toch een heerlijk ruige omgeving daar. Fratton Park, veel puurder heb je ze niet

Old skool grafitti + prikkeldraad, daar houdt Terraces & Floodlights wel van

Old skool graffiti + prikkeldraad, daar houdt Terraces & Floodlights wel van

En ook van dit soort grafitti is het boek niet vies

En ook van dit soort graffiti is het boek niet vies

Tijdens de rondtocht kwamen we er achter dat de Minions fan zijn van Pompey

Tijdens de rondtocht kwamen we er achter dat de Minions fan zijn van Pompey

Dit uitzicht op de achterkant van de Fratton End, is mijn eerste herinnering aan mijn eerste vinck

Dit uitzicht op de achterkant van de Fratton End, is mijn eerste herinnering aan mijn eerste vinck

Helaas heeft Fratton Park geen terraces meer, maar wel klassieke floodlights. Die ging het boek natuurlijk even vincken (omstanders dachten dat ik een freak was toen ik deze foto maakte)

Helaas heeft Fratton Park geen terraces meer, maar wel klassieke floodlights. Die ging het boek natuurlijk even vincken (omstanders dachten dat ik een freak was toen ik deze foto maakte)

En waar kun je beter eindigen dan voor de legendarische mock-Tudor façade uit 1905? Nergens, want het is hét symbool van Fratton Park. Toen ik daar Stond was de cirkel Rond, zou Louis van Gaal zeggen

En waar kun je beter eindigen dan voor de legendarische mock-Tudor façade uit 1905? Nergens, want het is hét symbool van Fratton Park. Toen ik daar Stond was de cirkel Rond, zou Louis van Gaal zeggen

Een Reactie op “Terraces & Floodlights: het boek vinckt Fratton Park

  1. Zo mooi dat dit daadwerkelijk mijn boek is. En ondertussen is ‘ie ook al in Southampton geweest! Hij maakt wat tripjes… Geweldig Joris!

Geef een reactie

