A Trip Down Memory Lane: Portsmouth v Scunthorpe United

Programma Portsmouth

Komende zaterdag ga ik terug naar de plek waar het allemaal begon: Fratton Park. Sterker nog; het is precies dezelfde wedstrijd als mijn allereerste in Engeland. Destijds was het een wedstrijd in de FA Cup. Portsmouth speelde in de Premier League en was Scunthorpe de nummer zestien in League Two. In tien jaar is er veel veranderd. Portsmouth is tegenwoordig de nummer zestien in League Two. Scunthorpe staat daar vier plekken boven. Toen ik in 2004 Pompey v Scunny bezocht, was die wedstrijd slechts tweemaal gespeeld in de veertig jaar ervoor (laatste keer in 1979). De laatste jaren komen ze elkaar continue tegen. Zo had ik 2011 deze pot in de Championship kunnen zien en in 2012 in League One. Nu dus op het vierde niveau. Ik heb er zin in, want Fratton Park verveelt nooit. Ik ga er heen met mijn boek, want zonder die Pompey v Scunny in 20004 had ik Terraces & Floodlights nooit geschreven.

Geef een reactie

