AFC Nicknames: The Fishermen

AFC Nicknames Grimsby 001

Als ik mijn boek niet had uitgebracht, had ik op 28 december een DT116-trip georganiseerd naar Grimsby v Macclesfield. Mooie club vind ik dat, Grimsby Town. Leuk stadion, raar plaatsje en heel goede fish & chips. Logisch ook, want Grimsby is een echt visserplaatsje. Vroeger was het zowat zowat de enige bron van inkomsten daar. Het was dus vrij logisch dat de bijnaam voor Grimsby Town The Fishermen was. Bijna iedere fan was voor zijn boterham afhankelijk van de visserij. Je zou zeggen ‘niets meer aan veranderen’, maar helaas heeft de club dat zelf wel gedaan. Ze vonden The Fishermen niet stoer genoeg en de club besloot de bijnaam te veranderen in The Mariners. Het erge is dat die naam nu gemeengoed is. Gelukkig verloochen de fans zichzelf niet. Nog altijd zingen ze “We only sing when we’re fishing” bij Grismby. Het fanzine (en de populairste fansite) van de club heet Cod Almighty. Een Cod is een kabeljauw, dus weer een mooie link naar de bijnaam uit het verleden. Zo mag ik het graag zien.

Geef een reactie

