The Sir Bobby Robson Foundation: P-P

The Sir Bobby Robson Foundation logo

Een paar dagen geleden kondigde ik aan dat ik per boek 36 cent wilde doneren aan The Sir Bobby Robson Foundation. De redenen staan hier. Enfin, dat kan allemaal de prullenbak in. Op de site van de stichting staat namelijk dat je ze even moet inlichten als je wat wil doneren. Dat heb ik gedaan en ik kreeg het antwoord dat mijn donatie niet op prijs wordt gesteld. Waarom niet? Er is namelijk een kans dat ik wat ga verdienen aan mijn boek en dat mag niet. Ik word daarom gezien als een commerciële partij en dan is het verboden om te zeggen dat je geld schenkt aan deze stichting. In principe gaat het erom dat grote bedrijven de naam van de stichting niet gebruiken, maar helaas moeten ze één lijn trekken. Het is jammer, want ik vond dit echt het perfecte doel om aan dit boek te verbinden omdat Bobby Robson zó typisch Engels is. Maar we verzinnen wel iets anders. Desnoods een stille donatie, als dat wel mag van de pakken & stropdassen die zo’n stichting besturen (en gigantisch hun zakken vullen).

Een Reactie op “The Sir Bobby Robson Foundation: P-P

  1. Kan je die mensen niet uitleggen dat de prijs van het boek berekend is op een break-even (dus dat je quasi precies hetzelfde zal verdienen als de kosten die je moest maken om het te printen en verdelen) ? In dat geval houdt hun argument geen steek meer, en zou je gewoon kunnen doneren.

    Een alternatief zou een andere Britse foundation kunnen zijn. Heeft Celtic bv niet nog steeds een sociaal project waarmee ze jonge voetballers van straat houden en een voetbalopleiding bieden?

Geef een reactie

