The Port Vale Match

Vale Park reception

Ik heb er al veel over genuild, maar voor wie het ontgaan is; komend seizoen ga ik de ’92’ volbrengen. Dan heb ik de 92 clubs gevinckt die in de Premier League en Football League spelen. Ik eindig bij Port Vale, de enige club die ik nog niet gezien heb. De bedoeling is eind oktober. Het liefst de 26ste, want die dag is het precies 150 jaar geleden dat de FA werd opgericht. Het isbijna te mooi om waar te zijn als Port Vale die dag een thuispot heeft, maar de kans is er, want het is een zaterdag. Verder heb ik ook nog eisen over de tegenstander. Het liefst zie ik The Valiants natuurlijk tegen een grote club of een club waar ik wel een zwak voor heb of een derby. Hieronder heb ik mijn voorkeuren staan. A = Heerlijk, fapfapfap. B = Oké, we doen het ermee. C = Noooooooooooooo!

Over twee dagen weet ik het speelschema van Port Vale. Om 10:00 uur Nederlandse tijd worden de fixtures bekend gemaakt. Van de 23 mogelijke tegenstanders, zijn er acht die ik heel graag zou willen zien op Vale Park. Natuurlijk de twee grootste clubs van League One: Wolverhampton Wanderers en Sheffield United. Het is al sinds 2000 geleden dat die nog eens op Vale Park speelden. Voor Preston (1993) is dat in competitieverband nog langer, maar die kwamen in 2006 nog eens langs in de League Cup. Coventry, dat is pas echt lang geleden. In 1964 voor het laatst. Zou dus ook heel mooi zijn als die eruit kwam rollen.

Dé derby voor Port Vale is de pot tegen Stoke, maar die kan alleen in de FA Cup of League Cup worden gespeeld. De kleine derby is tegen Crewe. Dat is ook een mooie pot. Voor de rest is er nog wat rivaliteit met Shrewsbury, dus die mag ook wel.  Daarnaast zijn er nog twee potten die ik niet verkeerd zou vinden. Tegen Bristol City bijvoorbeeld. Dat is niet alleen al zeven jaar geleden, maar is ook een van de grotere clubs in League One. Ten slotte mag Port Vale v Oldham Athletic ook wel. Herhaal die wedstrijd maar eens hardop. Mooi hè? Engelser kan bijna niet en ik verwacht dat Oldham wel wat meeneemt, want zo ver ligt dat niet van Stoke. Misschien is dat nog wel de mooiste pot.

A

Port Vale v Bristol City

Port Vale v Coventry

Port Vale v Crewe

Port Vale v Oldham

Port Vale v Preston North End

Port Vale v Sheffield United

Port Vale v Shrewsbury

Port Vale v Wolves

Dan zijn er nog wedstrijden die ik geen ramp zou vinden om te bezoeken. Negen clubs zijn dat. Voor onderstaande clubs heb ik allemaal wel sympathie of het is, zoals met Walsall, een soort semi-derby. Liever heb ik natuurlijk bovenstaande wedstrijden, maar als een van deze wedstrijden er uit komt rollen op 26 oktober, dan ga ik niet nuilen. Bradford, Brentford, Notts County en Tranmere vooral niet, want met alle vier die clubs heb ik wel ‘iets’.

B

Port Vale v Bradford

Port Vale v Brentford

Port Vale v Carlisle

Port Vale v Notts County

Port Vale v Peterborough

Port Vale v Rotherham

Port Vale v Swindon

Port Vale v Tranmere

Port Vale v Walsall

Een van de onderstaande zes potten spreekt me totaal niet aan. Mochten ze op 19 oktober gespeeld worden, dan overweeg ik naar een ander weekend uit te kijken. Op 26 oktober zou heel naar zijn, want dan wil ik eigenlijk wel gaan ivm de 150ste verjaardag van de FA. Het  probleem bij de onderstaande zes clubs is dat ze me totaal niet aanspreken en weinig fans meenemen (Colchester, Leyton en Stevenage) of dat ik er een hekel aan heb (Crawley, Gillingham en MK Dons). Ik hoop dus dat Sir Fixture aan me denkt en deze wedstrijden niet in oktober plant.

C

Port Vale v Colchester

Port Vale v Crawley

Port Vale v Gillingham

Port Vale v Leyton Orient

Port Vale v MK Dons

Port Vale v Stevenage

4 Reacties op “The Port Vale Match

  1. Pingback: Sir Fixture Day 2013 | Doing the 116 Blog

  2. Aangezien wij Brit-lovers dol zijn op gokken, zet ik in op Rotherham – Port Vale in het geval van een uitwedstrijd en Port Vale vs. Bradford in het geval van een thuiswedstrijd. Succes!

  3. Je kan het ook zo bekijken: als je 1 van de “unwanted” clubs als tegenstander hebt, hoef je niet te twijfelen voor wie te supporteren, terwijl bij een Port Vale-Tranmere bv misschien de sympathie voor de tegenstander onbewust meespeelt. En de 92 volmaken is toch leukst als de laatste club op de lijst die wedstrijd dan ook nog wint?

    Hoe staat Port Vale er trouwens voor financiëel? Ik herinner me dat in het verleden Robbie Williams (naar figuur die nog bij Take That zong en nu solo erg slechte muziek maakt, en toevallig een Port Vale fan) gepolst werd of hij geen donatie wou maken aan zijn favoriete club, want dat ze nogal krap bij kas zaten. Als een club vrijwillig gaat smeken bij celebrity fans, dan is er doorgaans sprake van een vrij zorgwekkende boekhouding. Hopelijk is de club er intussen beter aan toe.

  4. PS dat Crawley vind ik nog zo verkeerd niet; Doet me steeds denken aan Aleister Crowley _0_ , 1 lettertje verschil maar en qua uitspraak erg gelijkaardig. “Had! The Manifestation of Nuit!” ; “Do what thou willt shall be the whole of the Law. Love is the law, love under will. And every man and every woman is a star”. _0_ Dankzij deze quasi non-stop stoned figuur betrap ik me op een zekere sympathie voor dat Crawley Town, die ene letter verschil ben ik gerust bereid te negeren.

Geef een reactie

