Intro Dundee United v Dundee

Dundee United2 52

In het begin van het seizoen waren er twee potten die ik perse wilde zien in Schotland: Dundee v Dundee United en Dundee United v Dundee. Mijn verwachtingen over deze derby waren hooggespannen en die verwachtingen kwamen uit. Wat een mooie derby is dit toch. Waar we de vorige keer in het mooiere stadion van de twee zaten, zagen we dit keer de spannendere wedstrijd. Dundee sleepte bijna nog de overwinning uit het vuur, maar het mocht niet zo zijn. Jammer, maar toch genoot ik met volle teugen. Het Schotse vinckjaar kon niet beter worden afgesloten dan met deze derby. Ik weet ook zeker dat ik de Dunde derby nog eens ga vincken. Het verslag van Dundee United v Dundee vind je hier.

8 Reacties op “Intro Dundee United v Dundee

  1. Mooi verslag weer en ook de foto’s worden elke keer beter!

  2. Wederom een mooi verslag!

  3. Mooie affiche, en een derby waar men ook genoeg relativeert opdat het nooit uit de hand zou lopen buiten het stadion. Natuurlijk zou het zonde zijn deze derby te verliezen, maar ergens vraag ik me wel af: stel nu dat je via een fusie 1 grote club in Dundee creëert, zou dit geen potentiële rivaal voor de grote Glasgowse clubs kunnen zijn? Het zou zonde zijn van de derby die verloren gaat, maar net omdat het geen zeer vijandige sfeer is tussen beide supportersgroepen zou een fusie daar bespreekbaarder zijn dan in pakweg Edinburgh. In elk geval heeft Dundee als stad potentiëel, al denk ik dat Aberdeen wat dat betreft nog meer troeven heeft om een soort “derde grootmacht” van Schotland te worden (maar dat zeg ik al jaren en het gebeurt nooit…)

    • Dundee is een kleine stad en een fusieclub zal nooit kunnen concurreren met de Old Firm. Een fusie levert dus weinig op. Ik weet dat je een Belg bent en daardoor een passie hebt voor fuseren😉, maar laat ze maar lekker apart blijven. Een van de mooiste en vriendelijkste derby’s ter wereld.

  4. Wederom een leuk verslag! Dankzij de foto van Aad’s auto vloog alleen de koffie bijna over mijn toetsenbord heen..

Geef een reactie

