Play-Off Final League Two: Bradford City v Northampton Town

Wembley luchtfoto

Morgen spelen Bradford City en Northampton Town tegen elkaar op Wembley voor één plekje in League One. Ik ben natuurlijk zwaar voor Bradford City. Die club komt zeker in mijn top 10 van leukste Engelse clubs. Bradford v Sheffield United komt ook meteen op de vincklijst voor volgend jaar. Northampton daarentegen vind ik een enorme onsympathieke rukclub. Het enige leuke aan ze is cultspits Adebayo Akinfenwa. Om de clubs en de steden waarin ze spelen eens goed te vergelijken legde ik ze naast de objectieve DT116-ladder. er zijn vijftien vragen. Tien keer bestrijden ze elkaar op voetbalgebied en vijf keer op een ander terrein. Blijft Bradford dan nog altijd de club die moet winnen of moet ik dan voor Northampton zijn? We gaan het zien.Opgericht

1903 v. 1897 0-1

Grootste succes

FA Cup 1911 v. Third Division Champions 1963 1-1

Tragedie

Bradford Fire v. 2-8 nederlaag tegen Man United met 6 goals George Best 2-1

Stadion

Valley Parade v. Sixfields 3-1

Bijnaam

The Bantams v. The Cobblers 4-1

Van hoogste divisie naar de laagste in…

zeven jaar v. vier jaar 4-2

Beste Nederlander?

Robert Molenaar v. Nabil Abidallah 5-2

Bezocht door DT116 met als uitslag…

0-2 v Lincoln City v. 0-3 v Carlisle United 6-2

Colours

Claret & Amber v Maroon 7-3

Aartsrivaal

Huddersfield Town v Peterborough United 8-3

Stad groot geworden door…

Textielindustrie (zoals Tilburg) v Schoenenindustrie (zoals Waalwijk) 9-3

County

Yorkshire v Northamptonshire 10-3

Muziek

The Cult v Bauhaus 10-4

Literatuur

J.B. Priestley v Mark Haddon 11-4

Gebouw

National Media Museum v National Lift Tower 11-5

Conclusie? Hup Bradford

6 Reacties op “Play-Off Final League Two: Bradford City v Northampton Town

  1. Lastige keuze. Ik had Northampton altijd als een toerismebestemming beschouwd gezien het daar is dat Bauhaus gevormd werd en de grauwe omgeving hen inspireerden voor het type muziek dat uiteindelijk de gothic beweging lanceerde. Northampton is dus een soort gothic bedevaartsoord, makkelijke combo trouwens met de Batcave waar Siouxsie destijds rondhing.

    Maar sinds ze Barnet uit de League trapten is mijn sympathie voor Northampton op een laag pitje gaan staan… Dus het is verleidelijk dit keer toch voor Bradford te kiezen. Hup Bradford inderdaad.

  2. No Question at all: Come on Bradford!

  3. Extra punt voor de pitch invasion met wheelchair van Northampton Town. Ik zeg; hup Cobblers!

  4. Ik zeg hup Bradford maar the Cult-Bauhaus,ieder n punt?😉

    • Laat ons zeggen dat Northampton het zou winnen moest het een muziekwedstrijd zijn ipv een voetbalwedstrijd. Bauhaus is 1 van de essentiële bands, hebben een genre helemaal zelf gelanceerd, en dat kunnen maar weinig andere bands zeggen (Black Sabbath, Bauhaus, Sugarhill Gang, Kraftwerk, … en daar houdt het lijstje zowat op gezien ik onvoldoende afweet van de dans- en elektronische muziek om daar statements over te maken, ookal ben ik wel een fan van KLF _0_)

      Ik denk dat een band als Bauhaus enkel in een hol als Northampton had kunnen groeien. “In the flat field I do get bored”… Tja. Grauwe industriegebieden zonder enige cultuur, met veel werkloosheid en armoede, zijn de ideale voedingsbodem voor zulke muziek. Het is ook geen toeval dat bands als The Smiths en Joy Division uit Manchester kwamen, in die tijd was dat ook grauw tot en met. Pulp klinkt misschien wat opgewekter maar hun teksten zijn in feite een satirische weergave van het hulpeloze working class bestaan in het industriële Noordoosten. Stiff Little Fingers vatten als geen ander het Noord Ierland ten tijde van The Troubles samen. Je kan vaak uit de klank van een band afleiden waar ze vandaan komen. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk maar grosso modo…

      PS: Peter Murphy gaat touren met enkel Bauhaus materiaal, ter ere van de 35e verjaardag van de band _0_ en in het najaar treedt Black Sabbath weer op met Ozzy en met 3/4 van de origine bezetting _0_ SABBATH BLOODY SABBATH!!!!

    • Natuurlijk, er zijn van die uitzonderingen. Ik hou erg van The Connells, een indie band uit Raleigh met de nodige folkinvloeden en zelfs Keltische invloeden. Er wordt wel eens beweerd dat hun muziek een typische weergave is van het zuiden van de Verenigde Staten. Los van het feit dat ze inderdaad uit de zuidelijke staten komen (North Carolina) hoor ik in hun muziek weinig zeer expliciete verwijzingen en snap ik niet goed waarom ze in eenzelfde noemer worden genoemd als “Southern rock” bands die echt country invloeden in hun muziek verwerken. Keltische klanken hoor je bij The Connells wel, hetgeen an sich best gek is voor een band afkomstig uit noordwest USA. Maar goed, er wonen in die streek geloof ik heel wat Ierse expats die hun eigen cultuur ook wel deels meegenomen hebben.

      Uiteraard zijn er mijn helden van Orphaned Land uit Israel, hun muziek zit zo vol van de Midden Oosterse klanken dat de Arabische fluiten en de oud soms meer opvallen dan de drums en elektrische gitaar _0_ Sapari tamo temimo…

      Om de link met het UK/Ierland niet te verliezen toch deze PS: een echte aanrader (hup naar YouTube) is de song “I’ll tell me ma” in de versie van Sham Rock. Sham Rock is een band uit Belfast die traditionele Ierse folkliedjes op rockmuziek zetten. Hun versie van dit lied is enorm opzwepend, je hebt spontaan neigingen om de riverdance te gaan doen. Het lied zelf is een klassieke folksong uit Ierland die als alternatieve titel wel eens “The Belle of Belfast City” genoemd wordt. Eigenlijk is het een typisch Iers kroegenlied over een heel knappe deerne uit Belfast waar zowat heel mannelijk Belfast achteraan loopt. Ik meen dat er ook een metal versie van het nummer bestaat maar weet niet zeker wie die zong.

      Excuses voor deze offtopic post; maar wie de naam Bauhaus typt weet dat ie mijn predik-modus aanzet🙂

Geef een reactie

