Danse Macabre: Part IV

1256665904

Gisteren was ik bij Barnet v Wycombe, waar keeper Graham Stack in de laatste minuut een penalty pakte. Daardoor is de degradatiestrijd in League Two nog steeds helemaal open. Aldershot won van Dagenham, maar lijkt toch echt gezien. Dagenham daarentegen zit nu ook tot in z’n nek in de shit. Gevoelsmatig gaat Dagenham v York van komende zaterdag de beslissing leveren. Accrington is sinds gisteren veilig en het moet wel heel gek lopen willen Plymouth en Torquay degraderen. Beide spelen tegen clubs die al klaar zijn met het seizoen. Barnet moet naar Northampton, en dat is een heel lastige pot. The Cobblers staan zesde, maar zijn dan hopelijk meer bezig met de play-offs. Wimbledon haalde gisteren een knap punt tegen kampioen Gillingham en mag het seizoen thuis afsluiten tegen Fleetwood, dat er al weken niets van bakt. Daarom lijkt Wimbledon me al wel veilig. Ik denk dat het tussen Barnet, York en Dagenham gaat, waarbij het gewoon fantastisch is dat de laatste twee tegen elkaar spelen. Heb je niets te doen, rijd dan naar Dagenham. Dat gaat heel mooi worden daar.

18. Torquay United 45-52 (-7)

19. Plymouth Argyle 45-52 (-8)

20. York City 45-52 (-11)

21. Dagenham & Redbridge 45-51 (-6)

22. Barnet 45-51 (-10)

23. AFC Wimbledon 45-50 (-23)

24. Aldershot Town 45-48  (-16)

Wedstrijden 27 april:

Dagenham & Redbridge v York City

Northampton Town v Barnet

Rochdale v Plymouth Argyle

Rotherham United v Aldershot Town

Torquay United v Bristol Rovers

Wimbledon v Fleetwood Town

7 Reacties op “Danse Macabre: Part IV

  1. Hoop persoonlijk dat de Daggers er in blijven. Was toch de eerste club die ik in Engeland gezien heb.

  2. An sich ziet het er goed uit voor Barnet. Gewoon even goed doen als Wimbledon of zelf winnen en hopen dat er bij Dag & Red eentje verliest, en dan is Barnet safe. Bij een draw of uiteraard indien Barnet niet zelf punten pakt in Northampton wordt het billenknijpen… Kan me geen jaren herinneren dat de degradatiestrijd nog zo spannend was. Als Barnet weer een “last match day escape” doet is het stilaan echt wel een wonder, maar ik hoop er wel op, het is een heel leuke club en ik zou ze niet graag zien zakken. Het verlies van Underhill is al erg genoeg, nu nog eens zakken zou de psychologische klap teveel kunnen zijn.

    PS: ik corrigeer even een rekenfout: als Barnet wint en Dag & Red gelijkspeelt is Barnet evenzeer safe, er hoeft niet eens een winnaar te zijn in Dagenham. In feite is het heel erg simpel: gezien al zeker Dag & Red of York punten verliezen, is Barnet altijd gered bij een zege in Northampton.

    Idem voor Wimbledon: zelf winnen en ze zijn sowieso gered want minstens Dag & Red of York (of beiden, in geval van een draw) verliezen punten. Ook voor AFCW is het dus in feite mathematisch gezien simpel: winst betekent behoud, altijd.

    Wat ik me nu wel afvraag: in tijden van smartphones, in open lucht emailen en twitteren etc, kan je als fan op de terraces heel eenvoudig de scores van de rivalen volgen. De spelers, die op het veld hun focus op de bal moeten houden, hebben niet de luxe om even snel de andere tussenstanden te checken. Worden die door de stadionomroepers op de hoogte gehouden van de scores van de rivalen, of is zoiets verboden? Ik herinner me dat er al clubs (maar dat was niet in het UK) beboet zijn geworden omdat een stadionomroeper wat te enthousiast omriep dat de grote concurrent op achterstand was gekomen. Heel het stadion, inclusief de spelers, enthousiast, maar er kwam wel een boete van.

  3. In De Kuip gebeurt het af en toe🙂

  4. Helaas… Nu is het de vraag of Barnet dit te boven komt of verder gaat wegzakken. Stadion verliezen en degraderen tegelijkertijd is een dubbele klap, misschien de mentale tik teveel voor een club die al jaren maar net kon overleven in de League. Nu krijgen ze in 1 klap twee gigantische tikken te incasseren. In de Conference zal het qua inkomsten en dergelijke al minder zijn, en dan is de vraag of het publiek volgt naar het nieuwe stadion. Zonde, zeker als je ziet dat ze eigenlijk enkel op doelpuntensaldo degraderen. Toen Fleetwood gelijkmaakte bij Wimbledon leek het er even beter uit te zien maar goed, die speelden nergens meer voor dus ergens hing een zege van Wimbledon gewoon in de lucht. Ik misrekende me nog even met de score in Dagenham maar bij het bekijken van het klassement bleek snel genoeg dat die score er niets toe deed zolang Barnet zelf niets rapen zou in Northampton. Zonde. Ik hoop ze snel terug in de League te zien, maar gezien de omstandigheden (vooral de verhuis) vrees ik er voor.

    • Barnet moet zich nu gewoon richten op de Conference en proberen daar een leuke ploeg te worden. Terugkeer kunnen ze uit hun hoofd zetten, want die competitie is veel te zwaar. Normaal is de degradant een van de grotere ploegen het jaar erop, maar Barnet is dat zeker niet. Zolang ze maar blijven bestaan, dat is voor mij het belangrijkste.

      • Maar geloof je ook dat dat gaat lukken? Degraderen en stadion verliezen zijn twee zware klappen die je in 1 keer moet incasseren. Gaan fans en sponsors naar de nieuwe arena volgen? Gaan sommigen die normaal wel zouden de verplaatsing maken, nu afhaken uit ontgoocheling over de degradatie? Ik denk dat de club nu vooral aan overleven moet denken, maar op termijn zou het mooi zijn hen terug in de League te zien. Ik vrees echter dat je gelijk hebt dat dat niet realistisch is op korte termijn.

        Echt zonde. Van de wedstrijden in de Britse Eilanden die ik heb gezien was die Man U-Barnet echt 1 van de leuksten. Ik vond nochtans Old Trafford vrij inspiratieloos, en de wedstrijd was ook vrij voorspelbaar, maar de Barnet fans waren echt geweldig en zorgden er voor dat die avond me echt is bijgebleven, nadien nog gezellig verbroederen in het stadscentrum met de massaal meegereisde fans… Heel aardige mensen, de Barnet fans. Naast de kampioenenwedstrijd met Shelbourne op St Pats, Everton-Bolton (dat stadion is pure lekkernij) en de eerste thuismatch van Noord Ierland die ik zag (ook zwaar onder de indruk van de passie van de fans van Norn Iron) was Barnet toch iets dat echt is bijgebleven van mijn jaren op de British Isles. Het was 1 van die clubs waar ik elke week de uitslagen van volgde. Nu ja, het is wel een club die gewend is om tegenslagen te boven te komen, Barnet heeft meer levens dan een kat.

  5. PS Livescore.com is en blijft een geweldige site, maar ergens ook een zenuwslopende gezien je enkel de score en de kaarten te zien krijgt maar geen idee hebt over het spelverloop. Handig is wel dat wie het voetbal in diverse landen volgt met enkele muisklikken de scores kan volgen van Israel tot IJsland, van Ierland tot Kazachstan, zelfs al zijn de partijen simultaan. Ik had nog even aan een livestream van Barnet gedacht maar mijn vorige PC is net iets te vaak gecrashed bij die livestreams dus ik heb het maar achterwege gelaten. Irish pub was sowieso nutteloos om te checken, gezien er simultaan Premiership voetbal en Bundesliga was.

Geef een reactie

