Intro Motherwell v Hibernian

Motherwell3 38

Halverwege maart stond er een geweldige trip voor ons op het programma, met eindelijk mijn nummer 1 op mijn nog-niet-gevinckt-lijst Arbroath en de Dundee derby. Dankzij de tv-mannetjes kregen we een leuk voorafje: Motherwell v Hibernian. Het was leuk weer eens in Fir Park te zijn, oude bekenden te zien en gewoon bij een goede pot voetbal aanwezig te zijn. Alleen al om James McFadden weer eens voor Motherwell te zien spelen, was het een goede vinck. Dat hij ook nog eens scoorde maakte het helemaal af. Motherwell is en blijft een leuke club om te bezoeken. Hij wordt vaak overgeslagen door vinckers, maar dat is eigenlijk onterecht. Hier het verslag en misschien haalt het sommige lezers wel over om ook Fir Park eens te bezoeken.

4 Reacties op “Intro Motherwell v Hibernian

  1. Ik heb weer met veel plezier je verslag gelezen. T was indd een mooie partij, want ik heb m gezien via internet en later nog de samenvatiing op het YouTube- kanaal van de SPL. Mensen doen vaak neerbuigend over het Schotse voetbal, dat t niveau niet hoog is bla bla, maar ik vind t een geweldige competitie. T niveau is ook niet echt heel hoog, maar t tempo is 90 minuten vol gas en mede daardoor staan de wedstrijden vaak bol van spektakel. Dat hebben we afglopen weekend wel weer gezien, de beide Scottish FA Cup halve fnale wedstrijden op Hampden. Heb bij beide op t puntje van mn stoel gezeten. En alhoewel ik Celtic fan ben, mag Hibs van mij de Cup winnen.

    • Ik vond deze wedstrijd ook beter dan de gemiddelde pot in de eredivisie, maar eigenlijk gaat het niet eens over goed/niet-goed, maar of wedstrijden spannend zijn zoals die halve finales in de Scottish Cup. Die waren gewoon puur genot.

      Ben het met je eens dat ik het niet eens zo erg zou vinden als Hibs die beker gaat winnen.

  2. Ik heb een enorme fetish voor die oostblok flats. Dus Motherwell lijkt me geen onaardig vakantie oord te zijn. Maar valt er behalve de voetbalclub ook iets te beleven? Cultureel of desnoods gewoon shopping or zo? Oh well, ik ben 1x per bus door Kilmarnock getrokken (enkel per bus) en dat zag er heel dramatisch uit. Dan kan Kilmarnock in perspectief niet zo slecht zijn. Van ex collega’s uit Schotland hoor ik altijd dat je voor pauper en gevaarlijke buurten naar Port Glasgow moet (wel degelijk een aparte gemeente dan Glasgow zelf) en voor idyllische plekjes naar Gretna, Greenock en de badplaatsjes tussenin. Ironisch genoeg liggen die nochtans op een boogscheut van dat Port Glasgow. Een ex collega zei ooit dat ’s avonds in Port Glasgow rondlopen een soort zelfmoordpoging is, terwijl Greenock haast idyllisch genoeg is om (behalve qua weer) te concurreren met de mediterrane badplaatsen. Twee totaal verschillende werelden op een boogscheut van elkaar. In Glasgow ben ik overigens wel geweest en het centrum vond ik allesbehalve gevaarlijk of intimiderend ogen, de suburbs waren wel nogal troosteloos.

    Is Motherwell niet dat stadion met die “No cigarettes allowed” stand? Of ben ik nu aan het verwarren?

  3. Ja, die “No cigarettes allowed” stand is die ene waar ik op zat. Helaas is die boodschap nu vervangen door reclame van Cash Converters

Geef een reactie

