Danse Macabre: Part II

1256665904

Vier wedstrijden geleden hadden we de eerste update over de degradatiestrijd in League Two en het is er niet minder spannend op geworden. Er is zelfs een club bijgekomen: AFC Wimbledon. Als je de stand bekijkt, is het bizar hoeveel punten iedereen heeft. Degraderen met 50 punten? Het zou zomaar kunnen. Moet ik nu geld inzetten, dan denk ik dat Aldershot en York eruit vliegen. Ik hoop het niet. Samen met Accrington, zijn dat de clubs waarvan ik hoop dat ze er juist in blijven. Leuke oude stadions, dat mag ik graag zien. Dé wedstrijd van komend weekend is Torquay v Barnet (de enige wedstrijd nog dit seizoen waarbij twee degradatiekandidaten tegen elkaar spelen), vooral voor The Gulls. Op papier kunnen de meeste clubs winnen, want alleen Plymouth en York hebben loodzware uitpotten. Dinsdag worden de laatste inhaalpotten gespeeld, waarbij het vooral voor Aldershot een kwestie is van móeten winnen.

18. Plymouth Argyle 42-49 (-7)

19. Barnet 43-48 (-10)

20. Accrington Stanley 43-48 (-17)

21. AFC Wimbledon 43-48 (-23)

22. Torquay United 43-46 (-10)

23. York City 43-46  (-14)

24. Aldershot Town 42-45  (-14)

Wedstrijden 12 & 13 april:

Accrington Stanley v Morecambe

Burton Albion v Plymouth Argyle

Northampton Town v York City

Torquay United v Barnet

Wimbledon v Exeter City

Wycombe Wanderers v Aldershot Town

Wedstrijden 16 april:

Aldershot Town v Southend United

Chesterfield v Plymouth Argyle

Wedstrijden 20 april:

Aldershot Town v Dagenham & Redbridge

Barnet v Wycombe Wanderers

Bristol Rovers v Accrington Stanley

Gillingham v Wimbledon

Morecambe v Torquay United

Plymouth Argyle v Rotherham United

York City v Southend United

Wedstrijden 27 april:

Accrington Stanley v Oxford United

Dagenham & Redbridge v York City

Northampton Town v Barnet

Rochdale v Plymouth Argyle

Rotherham United v Aldershot Town

Torquay United v Bristol Rovers

Wimbledon v Fleetwood Town

4 Reacties op “Danse Macabre: Part II

  1. Volgend seizoen weer een Woking – Aldershot zou natuurlijk wel schitterend zijn

  2. Al jaren een zwak voor Barnet sinds ik ze op Old Trafford zag voor de League Cup in (als ik goed herinner) 2005 al kon het ook 2006 geweest zijn. Ik vond Old Trafford een erg saai ding, maar Barnet maakte de avond toch memorabel. Echt geweldige fans, ook om na de wedstrijd mee na te praten in de pub. En de hele achtergrond van de club bevalt me gewoon ook. Toch wel mijn favoriete Engelse club als ik er echt eentje moet uitkiezen.

    Barnet heeft de voorbije seizoenen telkens op het allerlaatste moment de degradatie ontlopen, dus statistisch gezien ziet het er goed uit. Maar realistisch gezien is dat natuurlijk geluk dat niet kan blijven duren. Anderzijds: die club heeft echt wel meer levens dan een kat, dus ik hoop dat ze het weer doen en weer net op het nippertje hun League status veiligstellen.

    Wie dan wel moet zakken maakt niet gek veel uit, als Barnet zich maar redt ben ik tevreden. In principe zie ik York liever niet zakken, heb gehoord dat dat een geweldige stad is cultureel gezien dus voor een combo van voetbal en cultuur lijkt dat dan een leuke bestemming. Maar belangrijkst is de redding van Barnet. Ze staan er louter statistisch beter voor dan de voorbije jaren maar het zit zo dicht op elkaar, en op doelsaldo moeten betrouwen is zeer link…

  3. PS Joris: geweldige foto. Herinnert me een beetje aan The Gates of Hell en gelijkaardige kunstwerken die de kerk verketterde maar nu als kunst met de grote K aanzien worden. Aleister Crowley zou een tevreden man zijn als hij je blog bezocht en dat portret bovenaan deze post zou zien. Ik heb mijn eindwerk (toen ik lang geleden nog student was) rond satanisme gemaakt (cliche voor een gothic liefhebber maar anyways…) en dit soort tekeningen weet ik wel te smaken (al ben ik atheist en geloof ik dus evenmin in duivel en hel…)

Geef een reactie

