Intro Tottenham Hotspur v Arsenal

Tottenham2 47

Ik kijk meer Premier League op tv dan dat ik wedstrijden bezoek. Daar zijn een aantal redenen voor, zoals de hoge ticketprijzen, de gezapige sfeer en het feit dat je vastgeplakt zit op je stoeltje en niet lekker rond kunt lopen. Soms maak ik wel eens een uitzondering. Het moet dan wel een heel bijzondere pot zijn en dat is Tottenham v Arsenal natuurlijk. Samen met Liverpool v Manchester United de grootste wedstrijd in Engeland en die wilde ik wel eens bezoeken. Ook omdat ik White Hart Lane wel een aardig stadion vind. Het bleek een schot in de roos. De sfeer, de wedstrijd en alles er omheen was geweldig. Ik genoot met volle teugen. Als alle PL-wedstrijden zo waren, was ik er wekelijks te vinden. Maar dat zijn ze niet en dat maakt deze zo bijzonder. Hier het verslag van de North London derby.

15 Reacties op “Intro Tottenham Hotspur v Arsenal

  1. Wat een heerlijk stukkie weer om te lezen….. Gewoon weer genieten van die overwinning. En bedankt voor de tip van die Turk, die ga ik zeker over een aar weken opzoeken😉

  2. Ik zat al weken te wachten op je verslag, gelukkig was het het wachten waard. Had de pot live op Sport 1 gezien, alleen live bij zijn is natuurlijk 10.000 keer mooier. Toch vond ik inderdaad de sfeer echt machtig.

    Ik was in februari ook naar Londen geweest met een vriend van me, oa Chelsea en Crystal Palace gevinckt. In de rest van de tijd zvm stadions bezocht, waaronder White Hart Lane. Ik had er erg hoge verwachtingen van, maar het viel me heel erg tegen van buiten. De clubshop was wel groot en mooi. Heerlijk verslag weer!

    • Ik vind White Hart Lane ook niet mooi. Van buiten zeker niet, maar ook van binnen is het geen topper. Maar als het vol zit verandert dat ineens. Dan is het fantastisch.

  3. heel leuk stukje joris,wat je over de premier league zegt ben ik roerend met je eens,spurs -arsenal of liverpool-everton/manchester united en nartuurlijk sunderland-newcastle united zijn nartuurlijk nog wel de krenten in de pap,zulke westrijden blijfen altijd boeiend,het is inderdaad goed dat de spurs in tottenham blijfen voetballen,de wijk en club zijn diep aan elkaar verbonden,het is een eindje lopen van seven sisters maar op een matchday is dat geen straf,hoe dichter naar het stadion,hoe meer pubs en souvernir tentjes je tegenkomt,dat zijn de dingen die het britse voetbal zo leukmaken,en wat je nergens anders in de wereld zo meemaakt,wat betreft de kleur van de stadion stoeltjes heb je ook een punt,die hadden wel navy blue mogen wezen,eigenlijk onvoorstelbaar,zo moeilijk kan het toch niet wezen om je stadion aan de clubkleuren aan te passen

    • Misschien dat ze die stoeltjes gaan veranderen als het stadion flink verbouwd gaat worden.

      Wat jij ook zegt; de sfeer rondom zo’n stadion is echt uniek. Het was echt genieten.

  4. Mooi, ik ben een toerist🙂 Ik ben namelijk naar The Bricklayers geweest toen ik er was….

  5. Nee, toen hebben we de hele dag in Camden gezeten tussen de hippies en Amy Winehouse-wannabees. Tussen de forenzen in de metro naar Upton Park.

    • Camden is altijd wel mooi. Hebben ze daar geen voetbalclub? Ga ik die ook eens vincken na een dag vegeteren in Camden.

      • Camden hoort geen club te hebben. Het zou de plaats ontheiligen. Camden is een muziek en kunst buurt met een extreme hedonistische alternatieve sfeer. Daar past voetbal niet, simpelweg omdat de belevenis en mentaliteit te verschillend zijn. Net zoals sommige steden echt voetbal uitademen, zijn er ook plekjes waar voetbal gewoon niet past. Camden, dat hoort een buurt van kraakpanden, artiesten, goths, hippies, hedonisme, anarchie en arts te zijn. Voetbal past daar simpelweg niet.

        Ik ben wel van plan eens een bedevaart naar Camden te maken. The God Machine, wat mij betreft misschien wel de allerbeste band allertijden als ik echt moet kiezen, verbleven een jaar lang in een Camdens kraakpand zonder water en elektriciteit. Bovendien had geen van de groepsleden een visum voor Engeland noch geld op zak. Een jaar later kwam uit dat kraakpand Scenes…, een album dat baanbrekend was op elke mogelijke manier en waarvan ik gerust durf stellen dat het mijn leven veranderde: het is na het beluisteren van die plaat dat ik mijn podiumvrees overwon. Een bedevaart naar dat kraakpand waar de groep verbleef moet ik ooit eens ondernemen, voor zover dat kraakpand nog bestaat uiteraard. En het is samen met Soho allicht het enige Londense district waar ik met mijn make-up niet zou worden nagestaard op straat🙂

  6. dat val nog niet mee joris een voetbal club in camden ,je heb alleen camden town en dat is dan ook alleen nog eens vrouwen voetbal,ze spelen in de south east womens league div.one,en er valt denk weinig te vinken aangezien ze hun thuiswestrijden spelen in het regents park[zondag morgen 10.30],geloof niet dat daar een stadionnetje staat ,haha,mischien wel een leuk gothic meisje in de spits wie weet

    • Telefoonnr van gothic meisje is altijd welkom. Ik heb een platenrek vol gothic muziek, draag zwarte kleren en eyeliner, mijn bed verkeert in goede conditie, en het wordt tijd dat ik mijn condooms en glijmiddel nog eens kan gebruiken. Als ze van voetbal houdt en het soort bands dat je in Camden vindt, is het een bonus. “Because the Night” op vol volume en dan rammen tot er geen druppel zaad meer in je lijf zit…

  7. Are you Heleen van Rooijen in disguise?

  8. Met alle respect maar ik heb gisteren toch een vreugdekreet geslagen na Bazel-Tottenham. Trouwens, Bazel speelde ze echt weg zowel in Londen als in in Zwitserland dus het resultaat was niet meer dan terecht. Maar de hele hype rond Tottenham in België is echt ergerlijke proporties aan het aannemen. OK, Vertonghen en Dembele speler er, twee Belgen. Is dat nu plots reden om Tottenham zowat door de strot te rammen? Bijna elke week zenden ze hun samenvattingen uit, en het ergerlijkste was dat tegen Bazel de commentator niet eens probeerde zijn voorkeur voor Tottenham te verbergen en er van uit ging dat elke Belg wel Tottenham fan moest zijn. Als we elke club waar Belgen spelen moeten hypen, zou het wel heel ergerlijk zijn, en als we dan toch die weg op gaan zou ik veel liever het sympathieke Everton wat meer waardering zien krijgen (daar spelen tenslotte ook twee Rode Duivels). Hopelijk is de Tottenham hype nu eventjes over, met dank aan Bazel. Die mogen gerust de Europa League winnen trouwens, wat een plezier om naar te kijken, heerlijk aanvallend technisch onderlegd voetbal een volle 120 minuten lang, met enkele spelers die eigenlijk veel te goed zijn voor het Zwitserse voetbal. Een genot voor het oog, dat FC Bazel. Al heb ik een naar voorgevoel dat Chelsea die cup gaat winnen met resultaatvoetbal. De mooiste finale zou Fenerbahce-Bazel zijn wat mij betreft.

Geef een reactie

