Intro Cowdenbeath v Partick Thistle

Cowdenbeath4%201

Viermaal is scheepsrecht? Niet bij Cowdenbeath. Wederom ging een wedstrijd van The Blue Brazil P-P. Het was daarmee een van de twee potten die P-P ging, terwijl er de hele week niets aan de hand leek. Stiekem begint het lachwekkend te worden. Het lijkt er echt op dat ik Cowdenbeath niet mág vincken. In de zomer van 2014 gaat de hele boel daar plat, dus het zou zomaar kunnen dat deze vinck nooit gaat lukken. Dit seizoen gaat het niet meer lukken, maar volgend seizoen ga ik toch nog een poging doen. Als het dan niet lukt snap ik de hint en zal in Central Park niet meer proberen te doen. Gelukkig hadden we met Montrose ditmaal een erg leuk alternatief, waardoor de pijn nog wat minder werd. Maar toch hoop ik ooit Cowdenbeath te vincken.

7 Reacties op “Intro Cowdenbeath v Partick Thistle

  1. N tip zou kunnen zijn om deze trip in sept of april te plannen!😜

  2. William van Holsteijn

    Als dat realiteit gaat worden hou ik me aanbevolen om mee te gaan! 2 grounds die gesloopt gaan worden op de valreep vincken zou top zijn!

  3. 4 keer afgelasten is wel bizar, mijn 2 keer bij Hereford steekt daar schril bij af😉 Maar Cowdenbeath is wel erg apart, die moet ik dan volgend seizoen ook maar eens vincken.

  4. Je kan wel het stadion in (zelfs al is de poort op slot, muurtjes dienen om overheen te klimmen ;)) zodat je het stadion toch op foto hebt voor de sloophamer langskomt. Dat is toch nog steeds beter dan herinneringen aan 4x een gesloten poort. Veel groundhoppers beschouwen een vinck pas compleet als je er een wedstrijd aan koppelt, hetgeen ik eerlijk gezegd een beetje absurd vind. Een stadion bezoeken betekent stadion aan de lijst toevoegen, je bent er geweest, ookal was er geen wedstrijd. Zowat de helft van mijn lijst bezochte grounds was zonder wedstrijd. Ik zie er het probleem niet van in. OK, je mist soms wel de sfeer van een wedstrijd, maar elk nadeel heeft zijn voordeel zou Cruyff zeggen: een leeg stadion betekent dat je elk stukje tribune in detail op foto kan zetten zonder dat iets of iemand in de weg staat. Ik heb recent nog een ground gevinckt zonder wedstrijd maar zolang hij op foto staat en ik dus een souvenir heb, is de vinck wat mij betreft geslaagd, en vaak is dat ook leuker dan anderhalf uur naar een wedstrijd tussen 2 clubs waar je niets mee hebt kijken (in alle eerlijkheid, maar ik heb wel vaker de wens dat voetbalwedstrijden maar 30 minuten per helft zouden duren… een hele 90 minuten kijken naar 2 doorsnee teams puur om een vinck te zetten heb ik er niet echt voor over als je net zo goed het stadion kan vincken zonder dat er een wedstrijd aan de gang is. Het gaat toch vooral om de ground tenslotte…)

    PS: in dat voorbeeld dat ik net aanhaalde was er een erg hoog hek rond de ground. Blijkbaar is een mede vincker met inbrekersmateriaal langs geweest en was sympathiek genoeg om het gat in de afsluiting van het complex niet terug te dichten, zodat ik en andere hoppers nu gewoon binnen kunnen wandelen. Altijd leuk als groundhoppers elkaar helpen, al kan ik me niet voorstellen hoe zenuwachtig iemand is wanneer hij een gat maakt in een afsluiting terwijl je elk moment kan betrapt worden…

Geef een reactie

