The New Facebook

Vorig jaar oktober begon ik met mijn site op Facebook. Het idee erachter was eigenlijk om vooral veel uit te wisselen: foto’s, verhalen en tips. Dat is helaas niet gelukt. Buiten John Heshof heeft zelden iemand een foto geplaatst. Daarom ga ik de boel nu omgooien. Ik heb een gigantisch archief van foto’s. Foto’s die ik zelf heb gemaakt, maar ook van lang geleden en zelfs enkele mooie kiekjes door Guus de Jong. Op mijn site is daar eigenlijk geen plek voor. Ik gebruik er zo nu en dan wel eens eentje als omlijsting bij een verhaal, maar voor de rest staan ze op mijn harde schijf te wachten. Vandaar dat ik heb besloten om ze op Facebook te gaan gooien. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar ik wil er dagelijks toch wel een aantal plaatsen. Natuurlijk is er ook nog plaats voor foto’s van jullie, graag zelfs, maar om het wat meer op gang te brengen ga ik mijn archief eens aanspreken. Houd mijn Facebook dus in de gaten, hoewel ik ze ook wel Tweet natuurlijk.

Een Reactie op “The New Facebook

  1. Let wel op met de intellectuele eigendom, de doorsnee persoon vindt het een eer als zijn werk geciteerd of verspreid wordt maar je hebt altijd types die net moeilijk doen daarover. Ik ben niet zeker, maar ik meen dat Facebook ergens kleine lettertjes heeft in de gebruiksovereenkomst dat zij de foto’s mogen bewaren zelfs al haalt iemand ze weg uit zijn account. Ze wissen dan misschien de foto van de account maar bewaren wel een kopie op hun backups.

    Of Twitter zulke regels heeft weet ik niet, ik wist eerlijk gezegd niet dat je daar foto’s mee kon rondsturen. In principe kan iedereen tijdens een dronken nacht uit een foto nemen en rondsturen natuurlijk, maar de nuance is wel dat de doorsnee host geen kopies bewaart van gewiste bestanden die iemand ooit heeft geüpload.

Geef een reactie

