Doingthe116 update

Tijd voor weer een update, want evenals januari belooft februari weer een topmaand te worden. Ik had oorspronkelijk een winterstop van 2,5 maand gepland (van de Dundee derby begin december tot en met halverwege februari), maar door heerlijke bekerlotingen en de DT116-trip is dat nét even iets anders gelopen. Afgelopen maand was ook de eerste keer DT116 nieuwe stijl, met kortere verhalen en iets minder posts. Ik hoop dat het is bevallen, want zo zal het voorlopig verder gaan. Maar eerst een vooruitblik op februari.

Als eerste natuurlijk over de tripjes die op de planning staan. Mijn trip van halverwege februari naar Stranraer v Queen of the South stond al lang op het programma. Ergens in september/oktober moet die geboekt zijn. Eigenlijk zou dat de hervatting van mijn seizoen zijn, maar er is veel heerlijks tussendoor gekomen. Een van die tripjes is komend weekend. Poging vier om Cowdenbeath te vincken, wederom tegen Partick Thistle, gevolgd door Raith Rovers v Celtic. Voor het eerst dit seizoen zie ik The Bhoys in actie en dan ook nog eens op het geweldige Stark’s Park. Het leven kan soms mooi zijn. Door al die trips moet ik de finale van de League Cup laten schieten, hoe mooi die ook is.

Doordat ik heel enthousiast het verhaal over Brentford v Chelsea al heb geschreven, een van de leukste potten waar ik bij ben geweest, zijn er geen achterstanden met de verhalen. Ik kan me daarom concentreren op de posts op mijn blog. Daar komen natuurlijk enkele stukjes op over de Stranraer, waaronder een “Classic Football Kits” en natuurlijk een nieuwe AFC Nicknames, over The Shakers van Bury ditmaal. Verder kijken we alvast vooruit naar de North London derby, die ik begin maart ga vincken. Samen met Liverpool v Manchester United hét topaffiche van de Engelse competitie qua uitstraling. Weer een topper op mijn vincklijstje, het lijkt maar niet op te houden dit seizoen.

2 Reacties op “Doingthe116 update

  1. Queen of the South. Misschien wel de mooiste clubnaam ter wereld. Alleen al voor de naam is de trip gerechtvaardigd. Moet ook geweldig staan op een sjaal. Schotland is op dat vlak wel het leukste van alle Britse competities, de clubnamen in Schotland zijn heerlijk. En als je er de Junior League en Highland League bijneemt wordt het nog leuker, daar zitten enkele pareltjes tussen. Enige jammere is in feite dat er geen naam in het Schots Gaelic tussenzit noch een club die de naam “Alba” draagt. Maar Queen of the South hoort onbetwist in de top-10 van mooiste clubnamen ter wereld, ongeacht aan wie je vraagt het lijstje te maken. Hen niet vermelden zou blasfemie zijn.

    Was het overigens niet QOTS die er in slaagden Europees langer mee te draaien dan het oude Rangers? Ik herinner me een supportersliedje van een club die tegen Rangers moest, de tekst was iets als “you’re faster out than Queen Of The South”… Dat was in het seizoen dat Rangers er uit ging tegen, for god’s sake, FK Kaunas. Ik durf het niet met zekerheid zeggen maar er was een Europese campagne waar QOTS meedeed als verliezend bekerfinalist, 2009 of 2010??

  2. Seizoen 2008/09, toen nog de UEFA Cup. Na 2 wedstrijden er direct uit tegen FC Nordsjealland (1-2 & 1-2).

Geef een reactie

