Bye Bye Baseball Ground

Ik heb een aantal geweldige stadions gemist, waaronder de schitterende Baseball Ground van Derby County. Gelukkig vond ik bovenstaand filmpje, zodat ik er alsnog van kan genieten en jullie hopelijk ook. Het laat alle hoeken en gaten zien van het stadion waar van 1890 tot en met 1898 in werd gehonkbald (vandaar de naam) en het thuis was van Derby County van 1895 tot en met 1997. Ooit kwamen er 41826 man naar de meest claustrofobische ground van Engeland. Het Derby County van Brian Clough speelde toen tegen Spurs. Onder Clough won Derby ook de titel in 1972, later gevolgd door een tweede in 1975. Clough was natuurlijk geniaal, maar de intimiderende Baseball Ground, waar het publiek écht met de neus op het veld zat, speelde ook een belangrijke rol in de successen. Helaas ging het stadion in 2003 plat en staan er nu 150 huizen op die plek en rest ons alleen nog de herinneren en dit mooie filmpje.

3 Reacties op “Bye Bye Baseball Ground

  1. Helaas heb ik nooit The Baseball Ground gezien, ik woon zoals je weet in Derby en heb Pride Park dan ook diverse malen gezien. Eeuwig zonde dat ik het oude stadion nooit heb gezien. Veel Derby-fans zeggen nog steeds dat de club een deel van zijn identiteit heeft verloren met de verhuizing. Pride Park is zo’n typische moderne bak waar je er zo veel van ziet, terwijl TBG een fantastisch stadion was. Erg jammer…

    • Ik moet eerlijk zeggen dat ik Pride Park, hoewel absoluut geen topper, toch beter vind dan Leicesteer, Coventry, Middlesbrough, Southampton, etc.. Om een of andere reden hebben ze er iets ‘eigens’ aan gegeven. Natuurlijk mag PP de veters van de Baseball Ground nog niet strikken, maar het lijkt of ze er tenminste een beetje moeite voor hebben gedaan.

  2. William van Holsteijn

    Geweldig filmpje. Als liefhebber van oude stadions om van te smullen. Heb BBG nooit van dichtbij gezien; ben weleens over de snelweg langs Derby gereden en zag toen de floodlights! Dat is al ff geleden maar betreur nu nog dat ik niet even ben wezen kijken…
    Tip voor de vincker; rijd je eens langs ’n ground die genomineerd staat om gesloopt te worden, ga er langs en leg het voor jezelf vast!

Geef een reactie

