Intro Milton Keynes Dons v AFC Wimbledon

MK Dons2 39

Ooit moest het ervan komen dat AFC Wimbledon en MK Dons elkaar zouden treffen. Twee jaar geleden gebeurde het bijna, maar dit jaar was het echt raak. Een historische ontmoeting en daar moest ik natuurlijk bij zijn. Daar dachten er meer over en de auto was zo gevuld. Ik wist dat er nog zes vinckers vanuit Nederland zouden gaan, want stiekem zijn groundhoppers enorme sensatiezoekers. Ik wist niet wat ik ervan zou moeten verwachten, maar het was alles bij elkaar een mooi potje. Prachtige doelpunten, twee pitch-invasions en een goede sfeer, meer vraag ik niet. Ik had het mooier gevonden als AFC Wimbledon had gewonnen, maar zo is het leven niet. Het kwaad zal altijd overwinnen, dus ook nu. Achteraf gezien ben ik blij dat ik bij deze afspraak met de geschiedenis was. Het hele verslag van deze vinck is hier te lezen.

5 Reacties op “Intro Milton Keynes Dons v AFC Wimbledon

  1. Was weer zeer vermakelijk te lezen!

  2. Zwaar onderschat dat vincken vanuit Groningen. Ijzel, mistbanken, 48 uur slaapdeprivatie en dat allemaal voor een paar uur voetbal met randvermaak. Kortom, sign me op voor de volgende trip!Moet ook wel want mijn Irn-Bru verzameling begint al weer aardig te slinken :nopompom:

  3. Ik weet dat er vaak ironie gebruikt wordt en zo, dus ik zal het maar niet serieus nemen, maar “het kwaad wint altijd” insinueert dat de enige waarheid is dat MK Dons fout is. Dat lijkt me een opinie die zeer voor interpretatie vatbaar is. Ik ben alleszins tevreden met de uitslag. Ik heb niets tegen AFC Wimbledon, maar ik heb wel een zekere sympathie voor MK Dons. Die club kreeg zoveel modder over zich heen… Mooi dat die club gewoon doorgaat en haar eigen weg volgt en die commentaren straal negeert. Zo hoort het ook want het gedweep met AFC Wimbledon is puur tribalisme (behalve dan bij de echte AFC Wimbledon fans, maar die mensen die vroeger geen moer om de club gaven en nu plots allemaal AFCW volgen, dat is tribalisme in zijn puurste vorm. Geldt uiteraard niet voor wie voorheen al fan was van Wimbledon FC en de nieuwe club omarmde). Het is maar een spelletje, for crying out loud. Het is maar voetbal. Beetje relativeren en die blinde haat opzij schuiven en het verleden laten rusten… Echt niet zo moeilijk. Omdat het per definitie slechts voetbal is. Wie met blinde haat tegenover MK Dons staat na al die jaren, die wens je een pandoering door MK Dons toe puur om enig relativeringsvermogen bij te brengen.

  4. Hoe lang lag de match overigens stil om die feestende fans van het veld weer netjes in de tribune te krijgen? Mooi dat er geen stadionverboden zijn uitgedeeld, in België zou je al een stadionverbod krijgen om even in de hekken te hangen.

    Die koe heeft overigens een beetje obesitas lijkt me.

  5. Ik wilde even de wedstrijdbeelden op YouTube bekijken en stuitte hierop: http://www.youtube.com/watch?v=gYz1EIpNpZ4

    Hitler is dus een supporter van West Ham en bewonderaar van Paolo Di Canio, maar hij heeft ook sympathie voor Wimbledon en heeft nog nooit gehoord van Crawley Town. Hitler is dus “gegen modernes Fussball”.

Geef een reactie

