Doingthe116 update

En het jaar is alweer bijna om. December is een mooie voetbalmaand met veel wedstrijden in alle competities, als ze tenminste niet P-P gaan, en Boxing Day als absolute uitsmijter. Voor mij persoonlijk gaat het ook een mooie maand worden met veel tripjes, voordat ik in januari en februari winterslaap ga houden. Dus dat wordt extra genieten deze december.

Doing the 116

Evenals vorige maand, komen er ook deze maand veel wedstrijdverslagen online. Natuurlijk Sunderland v Newcastle nog, die ik in oktober bezocht (dat lijkt alweer heel lang geleden). Verder ook verslagen van wedstrijden die ik deze maand ga bezoeken, zoals MK Dons v AFC Wimbledon, Cowdenbeath v Partick Thistle en Dundee v Dundee United, waarbij ik hoop dat die laatste twee doorgaan.

Blogging FC

De afgelopen maand stond voor in het teken van #indenbanvanabe en #indenbanvanMKvAFC. Komende maand zal ik vooral stukken gaan schrijven over de Dundee derby, komen er wat artikels over Sunderland (waaronder een Foreign Fans) en zal het natuurlijk ook veel over Hull v Leeds gaan, de eerste DT116-trip. Verder komt er nog een AFC Nicknames langs, die ditmaal over Bristol City gaat en een stukje over een wedstrijd die in Engeland bekend staat als de “Best Comeback Ever”.

Naar het beloofde land

Zoals ik al schreef, staan er voor deze maand redelijk wat tripjes op de rol. De echte winterhel begint vaak pas in januari (hoewel het vandaag ook al horror is), dus we nemen het er nog even van in december. We trappen op 2 december af in Milton Keynes, voor de wedstrijd tussen Wimbledon nakomelingen MK Dons en AFC Wimbledon. Ik ben benieuwd. Een weekje later zitten we in Schotland voor mijn droomderby tussen Dundee en Dundee United. De dag ervoor pakken we natuurlijk ook een potje mee en dat wordt Cowdenbeath v Patrick Thistle. Toch maar even Central Park meepakken voordat het plat gaat en aangezien Patrick in vorm is, verwacht ik redelijk wat meereizende fans. Eind december staat dan Hull v Leeds op het programma, wanneer we met zestien man de trip gaan maken. Daar kijk ik al enorm naar uit.

2 Reacties op “Doingthe116 update

  1. Jeanne is “proud”. (ook op onze jongens!)

Geef een reactie

