Intro Sheffield Wednesday v Leeds United

Ik heb het al vaak aangegeven, maar Hillsborough is mijn favoriete grote stadion in Engeland. Iedere keer als ik het zie, geniet ik weer. Zo zonde dat ze niet op het hoogste niveau spelen, want dat verdient deze club. Hillsborough is eigenlijk geen stadion, maar een kathedraal. Dat is ik hier voor de tweede keer in een half jaar kwam was dan ook geen straf. Andersom zelfs, het was een privilege. Waar ik de sfeer tegen The Blades beter vond, merkte ik nu meer haat tegenover de tegenstander. Het liep ook wat uit de hand tijdens de wedstrijd en de keeper van Wednesday werd zelfs aangevallen door een Leeds-mannetje. Volop vermaak dus. Het hele verslag is hier te lezen. Sowieso een aanrader om Hillsborough by night te zien.

12 Reacties op “Intro Sheffield Wednesday v Leeds United

  1. Ik neem aan dat de klassieker “We all hate Leeds scum” weer van de stands rolde? En dat PaultjedeVries weer enthousiast meezong?

    • Uiteraard werd die weer gezongen. Vreemder was dat ze een dag later in Huddersfield dat ook zongen. En niet alleen de thuisfans, maar ook de Wolfjes.

    • Ik zong zeker enthousiast mee. ”They are all fucking wankers down the lane” vond ik ook een hele mooi.

      • Met alle respect voor de fans van de betrokken clubs, maar zulke gezangen zijn marginaal en eigenlijk ronduit zielig. Iets originelers bedenken, bij voorkeur het eigen team steunend eerder dan de tegenstander provoceren, zal allicht te lastig zijn geweest voor de doorsnee fangroepen? Wat mij betreft stadionverbod voor die gehele supportersclubs die zich aan dit soort onzin wagen. Er mag, nee er MOET, banter zijn op de tribunes, maar dit soort gezangen is ronduit zielig. Mits men een beetje sneller sancties toepast zal het voetbal sneller verlost zijn van die provocaties dan met duizenden anti-racisme of pro-fairplay reclamespotjes van UEFA.

        (PS ik heb het dan over de fangroepen die met dit soort gezangen over de brug komen, niet tegen iemand hier op het forum. Het zijn de aanstokers van dergelijke “gezangen” die er de verantwoordelijkheid voor dragen)

  2. Heb Hillsborough alleen buiten een wedstrijd om bezocht. Staat nog hoog op het lijstje! Zeker na dit verhaal

    • Iedere keer dat ik er kom maak het weer een verpletterende indruk op me. Eigenlijk klopt er alles wel aan.

      • Ziet er een geweldige ground uit. Ik zou echter eerder geneigd zijn het zonder wedstrijd te bezoeken. Fotogewijs is het eenvoudiger een stadion te fotograferen als het leeg is, dat heb je de tribunes onbedekt en kan je de mooiste foto’s maken. Nadeel is dat vaak zulke grote clubs hun stadion stevig op slot doen buiten wedstrijddagen. Hoewel, een enkele vriendelijke medewerker die je even wat foto’s toestaat, met een beetje geluk ben je meteen binnen.

        Wie Sheffield bezoekt zou in feite verplicht op bedevaart moeten naar Sheffield FC, de oudste voetbalclub bekend wereldwijd. (andere clubs die die claim maakten hebben nooit documenten kunnen voorleggen om hun claim te verantwoorden). In zekere zin kan je dus zeggen dat met Sheffield FC het voetbal pas echt is ontstaan. Dat is eigenlijk quasi verplicht voer voor elke persoon met interesse in voetbalhistoriek. En kan perfect in combo met Hillsborough en/of Bramall Lane.

  3. William van Holsteijn

    Fraai verslag en zéker zeer fraaie foto´s! Ground om zeker een keer naar toe te gaan, wat is de gemakkelijkste wijze om er naar toe te reizen, heb je een tip?

    • Vliegen op Manchester en dan met het ov naar Sheffield en het stadion lijkt me voor jou het snelste. Rijden gaat ook. De eerste keer Wednesday v United deden we in een dagtrip met de auto.

  4. Zo, das nog een aardig tripje naar boven! Combi met Villa (trein) ook goed te doen. Villa Park en Hillsborough in 1 weekend! Niet meer te overtreffen!

  5. William van Holsteijn

    Dan zetten we dat toch een keer op t programma !!!????

  6. Je bedoeld toch niet toevallig Villa tegen Wednesday volgend seizoen???

Geef een reactie

