AFC Nicknames: The Bees

We zijn aanbeland bij Brentford, een van mijn favoriete clubs uit Londen. Toevallig heeft mijn andere favoriet uit de hoofdstad, Barnet, dezelfde bijnaam: The Bees. Waar het bij Barnet te maken heeft met de bijenkorven die vlakbij Underhill stonden, is er bij Brentford een andere oorsprong. Hij is ook niet afkomstig van de eerste letter van de clubnaam, hoewel dat erg voor de hand ligt. Nee, hij komt van Borough Road College. Een van de studenten aan die school, Joe Gettins, speelde voor Brentford. Zijn medestudenten kwam kijken en riepen continue de schoolslogan ‘Buck Up B’s’ als Gettins aan de bal kwam. De lokale pers dacht dat er ‘Bees’ werd geroepen en vanaf toen werd de bijnaam The Bees gebruikt in de pers. Die is blijven hangen en in het huidige logo van Brentford staan en bijenkorf en twee dikke bijen afgebeeld. Zo mag ik het graag zien, ook al is de bijnaam niet afkomstig van dat beest.

4 Reacties op “AFC Nicknames: The Bees

  1. Mooiste club uit de Football League die ik heb mogen bezoeken.

  2. Zit er geen gelijkaardig verhaal achter dat logo van Alloa Athletic dat ook een bij afbeeldt?

    Mooi verhaal, maar het blijven akelige beesten. Ik weet het, een bij gaat enkel steken als ze zich bedreigt voelt, maar ik heb spontaan een angstreflex van zodra zo een beest in de buurt komt.

    Overigens lijkt het exemplaar van Ogden’s meer op een hommel. Een bij heeft een veel slanker figuur. Maar dat is OK want een hommel is veel vriendelijker een gaat quasi nooit zijn angel gebruiken.

  3. Ik vind het ook meer een hommel, maar het moet echt een bij voorstellen. Ik denk dat deze bij iets teveel nectar heeft gesnoept en daarom obesitas heeft ontwikkeld.

  4. De bij van Alloa is sinds kort helaas niet meer serieus te nemen. Daar hebben ze een cartoonachtig geval van gemaakt.

Geef een reactie

