AFC Nicknames: The Cherries

Een van de leukste bijnamen van Engeland, vind ik die van Bournemouth: The Cherries. Ik ben zelf een groot liefhebber van kersen, dus ik vind dit een sympathieke naam. Heel wat anders dan The Wasps, de bijnaam van Alloa Athletic. Er bestaan twee theorieën waarom Bournemouth deze bijnaam heeft gekregen. De eerste is omdat ze in kersenrode shirts speelden. De tweede vind ik zelf mooier. Niet ver van Dean Court waren namelijk veel kersenboomgaarden. Lange tijd heeft Bournemouth, dat tot 1972 Bournemouth and Boscombe Athletic heette, een kers als logo gehad. Dat werd in 1981 vervangen door een aalglad logo, dat ze vandaag de dag nog hebben. In mijn ogen het lelijkste logo van Engeland. De kers moet terug! Helaas hebben de mannetjes van Ogden’s er niet voor gekozen om een kers af te beelden. Zij bedachten dat het wel mooi was om een ‘courtier’ oftewel bode te gebruiken voor Bournemouth. Dit omdat het stadion Dean Court heet. Beetje slap van de sigarettenmannetjes.

Een Reactie op “AFC Nicknames: The Cherries

  1. Zeker mooi, alleen moeten ze eens een tribune gaan bouwen zodat die parkeerplaatsen achter het linkerdoel (vanaf tv-camera) niet meer te zien zijn.

Geef een reactie

