Active Fan Ownership

Ik heb hier nog nooit iets over FC United of Manchester geschreven. Dat komt omdat er al genoeg media zijn die ontzettend veel aandacht aan die club besteden. Maar nu las ik iets op hun site dat het vernoemen wel waard is. FC United gaat namelijk haar naam als community club volledig waarmaken. Ze gaan namelijk de cursus “Active Fan Ownership” geven. Wat houdt dat in? Nou, als je een werkloos bent en fan of lid van de club, dan bieden zij je een cursus aan om je cv te pimpen. De cursus duurt dertien weken en kost vijftien uur per week. De club geeft je dan de kans om mee te werken aan het radiostation van FCUM, mee te doen aan fundraising projects, trips voor uitfans te plannen en oraginseren, voor het programmaboekje of de website te schrijven en mee te helpen op wedstrijddagen met allerlei zaken. Een schitterend initiatief en ik hoop dat het een groot succes wordt. Petje af voor de mannen.

3 Reacties op “Active Fan Ownership

  1. Toch maar mooi dat ze ook jouw aandacht hebben weten te trekken😉
    Een heel mooi initiatief dat zeker navolging verdient.

  2. Mooi initiatief an sich, maar ik ben an sich geen voorstander van fan owned clubs. Het is geen concept waar ik in geloof, een paar succesverhaaltjes doen me niet van mening afwijken. Ik verkies idealerwijs dat een club in overheidshanden is, ofwel een gewone bestuursgroep die onder overheidscontrole staat en zeer frequent wordt gecontroleerd. Fan owned en eenmans-constructies met rijke investeerders uit olielanden zijn geen concepten waar ik achter sta. Uiteraard doet dit niets af van dit initiatief van United of Manchester wat an sich heel mooi is. In feite zouden meer clubs dit kunnen doen, door het bv aan abonnementhouders aan te bieden, kan de verkoop van seizoenkaarten enkel ten goede komen en de band tussen club en fans versterken.

Geef een reactie

