Video of the Week: Bergkamp’s Hattrick

Het is een historische dag vandaag, want precies vijftien jaar geleden scoorde Dennis Bergkamp drie prachtige goals, die alle drie kwamen ze terecht in de top drie van Goal of the Month, een item dat Match of the Day vroeger nog had. Dat was op dat moment nog nooit gebeurd en zou ook nooit meer gebeuren. Het is ook zo uniek dat iemand drie mooie goals maakt in één wedstrijd. Bergkamp werd niet voor niets “God” genoemd door de Arsenalfans. Arsenal met Bergkamp in de spits, eerst geflankeerd door Ian Wright en later met Thierry Henry, was een genot om naar te kijken. Van dat team was Bergkamp de mooiste speler. Ik ben nooit fan geweest van Ajax, Inter of Arsenal, maar naar Bergkamp keek ik altijd graag. Vandaar vandaag het wazige filmpje met zijn drie goals, nu vijftien jaar geleden (help, ik word oud).

5 Reacties op “Video of the Week: Bergkamp’s Hattrick

  1. Smullen. Vooral die derde is geniaal. Heerlijk stadion ook…

  2. Ik ben nooit op Highbury geweest maar mijn vrouw wel toen ze op cursus was (jaloersheid-modus off, hoewel ik Arsenal een schijtclub vind en vond). Toen speelde Arsenal met een ontketende Henry Crystal Palace van de mat met 5-1. Saillant detail was dat er van de 16 spelers die op de lijst van Arsenal stonden er geen een Brits was.

  3. Bovenstaande wedstrijd was volgens mij op Filbert street. Los daarvan was Highbury wel een prachtig stadion. Tot begin jaren ’90 waren ze gehaat vanwege het saaie spel. Daarna kwam die omslag. Al vond ik het team met Bergkamp nog wel een mooie mix van noeste britse werkers en “europese” sierlijkheid. Nu vind ik het ook een baggerclub. Lelijk stadion ook. Eigenlijk de minst britse club van allemaal als je het mij vraagt.

    • Vind ik ook. Arsenal vind ik ook het minst ‘Engels’ van alle Engelsen clubs. Vooral sinds de verhuizing doet de club me helemaal niets meer.

    • William van Holsteijn

      Die wedstrijd is idd op Filbert Street gespeeld. Arsenal blijft een mooie club, vooral vanwege d´r historie en de wijze waarop ze in de jaren van Bergkamp en kort daarna prchtig voetbal speelde en af en toe wat wonnen. Nu is dat anders, gewoon ook poenerig, altijd janken over de scheidsrechter, een stadion wat gejat is van Da Luz en zeuren als de beste spelers vertrekken, maar ja waar gebeurd dat niet????

Geef een reactie

