Ross County in Nederland

Sinds Willem II v Den Bosch op 20 mei heb ik geen voetbalwedstrijd meer bezocht. De oefenwedstrijden van Willem II werden allemaal op doordeweekse dagen om 18:00 gespeeld en waren niet te halen. Vandaar dat Den Bosch v Ross County mijn seizoensopener was. Ik had wel zin om te gaan, want Ross County is de enige ex-Highland League club die ik nog nooit aan het werk heb gezien. In 2010 zou ik ze zien in de finale van de Challenge Cup, maar die ging P-P. Ik hoop ze dit jaar wel aan het werk te zien, het liefst tegen Inverness natuurlijk, maar 2 januari in de Highlands is vragen om een P-P.
Het was een mooie avond uiteindelijk. Ik kwam Dokkie nog tegen, waar ik vroeger vaak mee vinckte in Engeland voordat hij aan de vrouw raakte. Het was trouwens apart om Ross Tokely bij Ross County te zien. Hij is echt Mister Caley, de grote rivaal van Ross County, en speelde van 1996 t/m 2012 meer dan 500 wedstrijden voor Inverness. Na afloop sprak ik nog enkele Countyfans. Met z’n tienen hadden ze de reis van Schotland naar Den Bosch gemaakt. Toch nog netjes, want Ross County zou slechts één wedstrijd spelen in negen dagen. Hieronder wat foto’s van de avond. Mijn camera was snel leeg, dus echt veel heb ik er niet gemaakt.

Het trainingscomplex van Den Bosch

Er waren een paar honderd man aanwezig voor deze pot

De wedstrijd zelf was geen topper

Vlag van de meegereisde Staggies

De wedstrijd werd zelfs gefilmd

Actiemoment

Het werd tegen het einde van de wedstrijd vrij hard en er viel zelfs een rode kaart

Glippers

Geef een reactie

