Video of the Week: We’ve got the Whole World in Our Hands

Nottingham Forest is een van die namen die mij wat doet. Bij Sheffield Wednesday en Wolverhampton Wanderers heb ik dat ook. Ze roepen bij mij een nostalgisch gevoel op. In Duitsland zouden ze Traditionsverein worden genoemd. Het zijn ook clubs die voor mijn gevoel altijd op het hoogste niveau horen te spelen. Helaas is het voor Forest al vanaf 1999 geleden dat ze op het hoogste niveau speelden. Ze kwamen zelfs drie seizoenen uit in League One. Maar misschien gaat dit seizoen alles veranderen. Na het plotseling overlijden van eigenaar Nigel Doughty, was de club ineens te koop. Sinds enkele weken zijn ze in handen van de familie Al-Hasawi uit Koeweit. Geen idee wat de plannen van die mannen zijn, maar de tijden van Brian Clough, de landstitel en de twee Europa Cups zullen wel niet terugkeren. Daarom maar het legendarisch “We’ve got the Whole World in Our Hands”  uit die tijd, toen de lokale band Paper Lace en de selectie van Forest de successen gingen vieren.

Een Reactie op “Video of the Week: We’ve got the Whole World in Our Hands

  1. Weer een buitenlandse overname in the UK. Voor de fans gemengde gevoelens neem ik aan? Wellicht Nieuwe gloriedagen in het verschiet maar waarschijnlijk ook de keerzijde van een buitenlandse investeerder… Het blijft een prachtclub met een prachtnaam. Precies wat je zegt. Nostalgie van de bovenste plank. Ik gun ze alle succes, al zie ik ze persoonlijk liever nog een paar jaar in de championship.

Geef een reactie

