Intro Hibernian v Heart of Midlothian

Hoe kun je een voetbalseizoen mooier afsluiten dan met een bekerfinale? En dan ook nog eens een derby? Toen ik zag dat Hibs en Hearts tegenover elkaar stonden in de finale van de Schotse beker moest ik daar bij zijn. Voor het eerst sinds 1896 stonden ze tegenover elkaar en Hibs kon na 110 jaar eindelijk weer eens de cup in de prijzenkast zetten. Het was hoe dan ook een historische wedstrijd en ik was erg blij dat ik erbij mocht zijn. Hearts slachtte Hibs met 1-5 en de harten van de Hibees bleven ‘broken’. Deze finale maakte duidelijk dat het Schotse voetbal ook zonder de Old Firm erg leuk is. 52000 man kwamen op de finale af en het hadden er nog veel meer kunnen zijn, als Hampden groter was geweest. Hier het verslag van de dag.

4 Reacties op “Intro Hibernian v Heart of Midlothian

  1. Mooi verslag weer. Verbazingwekkend hoe gemoedelijk het er allemaal aan toe ging, maar dat zie je inderdaad wel vaker met stadsderby’s (uitzonderingen als Millwall v West Ham daargelaten). Als de clubs uit een verschillende stad komen, wordt het toch vaak een ander verhaal.
    En de tijd van houten (en vierkante) doelpalen is niet eens zo lang geleden, want tot 1987 stonden die nog op Hampden😉

  2. Mooi verslag ven een geweldige bekerfinale. Ik ben ook een groot liefhebber van het Schotse voetbal en kijk veel wedstrijden via internet. Ik ben fan van Celtic, maar de enige wedstrijd die ik tot nu toe bezocht heb, was een paar jaar geleden Rangers-Werder Bremen voor de Uefa Cup., Ik hoop ooit nog s meer wedstrijden te bezoeken. Keep up the good work met je fantastische site.

    Groet Arnold

  3. Zal toch s leuk zijn als de Aberdeen´s, Hibernain´s of de Hearts van deze wereld nu een titel pakken. Maar het zal gewoon Celtic worden met 342 punten voorsprong.

Geef een reactie

